اقتصاد از ارکان مهم جامعه/ همکاری بانک ها جهت حل مشکلات مردم افزایش یابد

آیت الله عبادی با بیان اینکه اقتصاد و پول از ارکان جامعه است، گفت: مسائل اقتصادی در جامعه مثل خون در بدن است و باید به گونه ای باشد که حیات را به تک تک مردم برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز(۲۶ مرداد) در دیدار با معاون مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: پیامبر اکرم(صلوات الله علیه) می فرماید«إِذَا كَانَ أُمَرَاؤُكُمْ خِيَارَكُمْ وَ أَغْنِيَاؤُكُمْ سُمَحَاءَكُمْ وَ أَمْرُكُمْ شُورَى بَيْنَكُمْ فَظَهْرُ اَلْأَرْضِ خَيْرٌ لَكُمْ مِنْ بَطْنِهَا وَ إِذَا كَانَ أُمَرَاؤُكُمْ شِرَارَكُمْ وَ أَغْنِيَاؤُكُمْ بُخَلاَءَكُمْ وَ أُمُورُكُمْ إِلَى نِسَائِكُمْ فَبَطْنُ اَلْأَرْضِ خَيْرٌ لَكُمْ مِنْ ظَهْرِهَا. هر گاه اميران شما، نيكانتان و ثروتمندان شما، سخاوتمندتان باشند و در كارتان در ميان خود مشورت كنيد، در اين صورت روي زمين براي شما بهتر از دل زمين خواهد بود و اگر اميران شما، بدان شما و ثروتمندانتان، خسيس هاي شما باشند و امورتان به دست زنانتان افتد، پس دل زمين برايتان بهتر از روي زمين است. »

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این روایت سه کلید رمز وجود دارد، اولین رمزش این است که فرمانروایان شما آدم های وارسته و شایسته‌ای هستند که تنها به خود فکر نکنند و بلکه به تمام افراد جامعه فکر کنند و برای جامعه خود طرح رشد، استقلال و پیروزی داشته باشند.

 

وی افزود: مسئله دومی که در روایت است، اموال کشور در دست کسانی باید باشد که در انجام امور خیر بخیل نباشند زیرا مسائل اقتصادی در جامعه مثل خون در بدن است و اگر فشار خون پایین بیاید، زانو خم می شود لذا اقتصاد و پول از ارکان یک جامعه است و اقتصاد باید به گونه ای باشد که حیات را به تک تک مردم برساند.

 

آیت الله عبادی گفت: رمز سوم این روایت اشاره دارد که در به کارگیری انواع امکانات باید کارشناسی درست باشد، یک کار کارشناسی زمانی رخ می دهد که طرح و برنامه ای وجود داشته باشد تا ۱۰ سال آینده یک کشور را پیش بینی کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: توجه به اینکه در کشور وزیری عهده دار مسکن بود که 6 سال آجری روی آجری نگذاشت و مردم را در مسکن دچار بحران کرد، اما امروز دولت انقلابی که ایده های بلندی برای کشور دارد، تمام تلاشش حل مشکلات مردم است لذا یکی از مهمترین مسائل کشور نیز حل بحران مسکن است.

 

وی با بیان اینکه در یکی از رسانه های مکتوب، اعلام شده که بانک ها تنها 2 درصد از وظیفه خود نسبت به مسئله مسکن همکاری کرده اند، افزود: انتظار می رود این همکاری بیشتر شود تا مشکل مردم حل شده و بر همه ی ما ضروری است تلاش کنیم تا مردم به خواسته های خود برسند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: مشکلات کشور خیلی زیاد است اما باید همه دولت مردمی و انقلابی را یاری کنیم.

 

 

 

کد خبر 1206395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha