نمایشگاه هنر به میزبانی مسلمانان در دالاس برگزار می شود

ده‌ها هنرمند مسلمان منطقه دالاس در برنامه «زیبایی الهی: نمایشگاه هنر مسلمانان دالاس» به میزبانی مرکز شورای روابط آمریکایی-اسلامی آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، ده‌ها هنرمند مسلمان منطقه دالاس در برنامه «زیبایی الهی: نمایشگاه هنر مسلمانان دالاس» به میزبانی مرکز شورای آمریکایی-اسلامی بخش «دالاس فورت ورث» آثار خود را به نمایش خواهند گذاشت.

هدف از برگزاری این نمایشگاه از بین بردن تصورات غلط درباره اسلام و مسلمانان و همچنین ایجاد پیوند در جامعه است.

 داستان‌های خود را بیان می‌کنند و کلیشه‌ها را بشکنند. روابط (CAIR-DFW).

فیضان سید، مدیر اجرایی مرکز شورای آمریکایی-اسلامی بخش «دالاس فورت ورث»  در بیانیه ای گفت: این نمایشگاه برای به چالش کشیدن کلیشه های جامعه مسلمان با نشان دادن تنوع غنی هنر، شعر و داستان در اسلام طراحی شده است.

وی در این باره گفت: حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) می فرمایند که «خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد» و اکنون وقت آن رسیده است که این جنبه زیبای ایمان از سوی مسلمانان در دالاس به نمایش گذاشته شود.

ده ها هنرمند مسلمان محلی با گردهم آمدن در این مراسم، آثار خود را به نمایش گذاشته و به فروش خواهند رساند.

این برنامه همچنین شامل اجراکنندگان مسلمان محلی خواهد بود که از طریق شعر، کلام گفتاری و سرودهای اسلامی با مردم ارتبا برقرار کنند.

بسمه سید، متصدی هنری مرکز شورای آمریکایی-اسلامی بخش «دالاس فورت ورث»  گفت: ما به معرفی هنرمندان مسلمان، نه لزوما «هنر اسلامی» اعتقاد داریم. هنرمندان ما به اندازه جامعه ما متنوع هستند.

در سال 2021، دانشگاه میشیگان نیز نمایشگاهی را برای نمایش روایت ها و تنوع جامعه مسلمانان دیترویت افتتاح کرد.

پیش از این در سال 2018، بخش CAIR در میسوری میزبان سالانه «خلاقیت و هویت: یک نمایشگاه هنری آمریکایی-مسلمان در موزه هنر معاصر» بود.

این رویداد با هدف گرد هم آوردن جوامع مختلف در حین نمایش هنر معاصر مسلمانان برگزار شد.

کد خبر 1206437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha