خبرنگاران دزفول رویدادهای مثبت شهرستان را به خوبی منعکس کنند

فرهمندپور گفت: خبرنگاران و فعالان فضای مجازی دزفول جهت ایجاد روحیه امیدآفرینی در جامعه، اتفاقات و وقایع مثبت شهرستان را به خوبی منعکس کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی فرهمندپور» شامگاه چهارشنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی دزفول که در مجتمع فرهنگی_سینمایی برگزار شد اظهار کرد: رسانه های دزفول در ایام کرونا و روزهای مهم همچون تاسوعا و عاشورا جانانه تلاش کردند و همواره در تمام عرصه ها نیز حامی ما مسئولان برای پیشرفت و توسعه شهرستان بوده اند.

 

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم ثبت و انعکاس اتفاقات خوب و مثبت شهرستان توسط خبرنگاران افزود: در دزفول اتفاقات مثبت زیادی رخ می دهد که بسیاری از آنها به دلایل مختلف منعکس نمی شوند لذا ضروری است اصحاب رسانه در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند تا صرفا اخبار منفی و نگران کننده در جامعه بازتاب نداشته باشد.

 

وی تصریح کرد: به عنوان مثال به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول یکی از دبیرستان های دزفول در امتحانات نهایی رتبه اول کشور را کسب کرده است که این یک اتفاق مثبت است و باید منعکس شود.

 

فرهمندپور با بیان اینکه دزفول در مرز چذابه دارای ۶ موکب فعال است، عنوان کرد: این موکب ها مردمی است و یک اقدام پرافتخار است که باید به آنها نیز پرداخته شود.

 

وی خواستار افزایش بیش از پیش تعامل و همفکری اصحاب رسانه با مسئولان شهرستان در راستای توسعه و تعالی شهرستان دزفول شد.

 

«علیرضا چرخابی» نیز ابراز کرد: تقارن ۱۷ مرداد روز خبرنگار با عاشورای حسینی نشان دهنده رسالت خطیر و وظیفه سنگین خبرنگاران است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با اشاره به وجود ۱۵ پایگاه خبری و ۲ رسانه مکتوب در دزفول افزود: دفاتر نمایندگی مطبوعات و خبرگزاری های متعدد نیز در دزفول مستقر هستند.

 

وی با تاکید بر لزوم برخورداری خبرنگاران از هوش و سواد رسانه ای اذعان کرد: بانک اطلاعاتی مدونی از رسانه ها در دزفول وجود ندارد و در حالیکه بالغ بر ۱۰۰ نفر در دزفول ادعای فعالیت رسانه ای دارند اما دفتر خانه مطبوعات در دزفول به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا هنوز افتتاح نشده است.

 

چرخابی با تاکید بر لزوم اهتمام رسانه ها و فعالان رسانه ای نسبت به اخذ مجوز رسانه ای خاطر نشان: رسانه های دزفول در کنار کمیت باید به کیفیت نیز توجه کنند و نسبت به ارتقای سطح سواد رسانه ای خود گام بردارند.

 

وی با بیان اینکه خبرنگار پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است ادامه داد: انتظار می رود خبرنگاران شهرستان از مسائل احساسی، حاشیه و جنجال پرهیز کنند و بر اساس صداقت برای انتقال واقعیت ها تلاش کنند که تمام این موارد در صورت وجود هوش رسانه ای محقق می شود.

 

چرخابی بر لزوم افزایش سطح سواد اصحاب رسانه و فعالان مجازی تاکید کرد و یاد آور شد: باید دوره های آموزشی منظمی برگزار شود و امیدوار هستیم با همکاری و تعامل مسئولان و خبرنگاران شاهد افق روشنی در حوزه رسانه های دزفول باشیم.

 

کد خبر 1206614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha