امسال ۱۳۰ نیروی اورژانس در اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند

رفیعی با بیان اینکه امسال ۱۳۰ نیروی اورژانس در اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند گفت: در مجموع ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور وضعیت بهداشت و درمان زائران را در راهپیمایی اربعین حسینی پوشش می‌دهند.

هومن رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، با اشاره به اقدامات انجام گرفته در مسیر تردد زائران اربعین حسینی (ع) در سطح استان کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به ارزیابی انجام شده و از نظر زیرساخت حوزه اورژانس در استان کرمانشاه برای تردد زائران وضعیت مطلوبی دارد.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حال حاضر سه مرکز مراقبت مرزی معاونت بهداشتی در مزر خسروی فعال است و یک دستگاه آمبولانس نیز در این مرز مستقر شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه های عملیاتی اورژانس  بر اساس اصول و سیاست های حاکم بر مراسم اربعین از جمله نظم و امنیت، رعایت سنت ها و ارزش های دولت و ملت عراق، مردم محوری، تسهیل گری، مدیریت انتظارات، هماهنگی و ترویج فرهنگ اربعین است.

 

رفیعی تصریح کرد: ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی، در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیرمترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یاد آور شد: باید برای ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود و سلامت آنها اولویت اصلی اورژانش و وزارت بهداشت است.

کد خبر 1206775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha