تلاش های کادر بهداشت و درمان نشان از پیشرفت کشور در این عرصه دارد

پناهی گفت: تلاش های گسترده کادر بهداشت و درمان در راستای حفظ سلامت شهروندان نشان از پیشرفت کشور در این عرصه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «یونس پناهی» امروز پنجشنبه (27 مرداد) در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک، با اشاره به اینکه مقوله سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است اظهار کرد: امروز در کشور شاهد تلاش گسترده پزشکان و کادر بهداشت و درمان هستیم که این مهم نشان از پیشرفت ایران اسلامی در این حوزه بعد از انقلاب شکوهند ایران اسلامی ایران دارد.

 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط جامعه از لحاظ بهداشت و درمان افزود: پیش از انقلاب عمده مصدومین برای مداوا به خارج از کشور اعزام می شدند اما اکنون به برکت انقلاب اسلامی بیماران برای مداوای خود از کشورهای منطقه به ایران سفر می کنند.

 

وی با بیان اینکه این مهم افتخار بزرگی برای ملت ایران است اضافه کرد: بحث آموزش، پژوهش بهداشت و درمان در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در حوزه آموزش نه تنها نیاز به کشورهای دیگر نیست بلکه آموزش دهندگان به عنوان نمایندگان نماد علمی کشور، به کشورهای دیگر اعزام و آموزش های لازم را ارائه می کنند.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا میزان مرگ و میر در کشورهای مدعی چند برابر ایران بود ابراز کرد: به واسطه ایمان و درایت رهبری و دولت سیزدهم این‌ مهم به درستی مدیریت شد و موج های متوالی را با کمترین آسیب پشت سر گذاشتیم.

 

وی انجام اقدامات پیشگیرانه را الویت اصلی کشور دانست و تصریح کرد: میزان مرگ و میر پیش و پس از انجام واکسیناسیون قابل قیاس نیست و به طور قطع علاوه بر افزایش دانش پزشکی، پرستاری و کادر درمان، با تزریق واکسن کرونا میزان مرگ و میر به شدت کاهش یافت و این مهم بنا بر مستندات علمی بیان می شود.

 

رییس موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی با توجه با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و همچنین فرا رسیدن اربعین حسینی اذعان کرد: انتظار می رود مردم نسبت به انجام واکسیناسیون خود اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت به ریاست وزیر بهداشت و با عضویت نمایندگان مجلس و دیگر اعضا تشکیل شده است گفت: باید از این ظرفیت عظیم در راستای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی که به دلایل مختلف از جمله آلودگی هوا است، بهره گیری کنیم.

 

در ادامه این مراسم «علیرضا امانی» با اشاره به برنامه های پیش روی برای حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی عنوان کرد: بحث سلامت بهداشت و درمان یکی از شاخص های اصلی کشور است که شیوع ویروس کرونا، این شاخص را تحت تاثیر قرار داد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت یاد آور شد: در این سال ها که با شیوع ویروس کرونا روبرو بودیم، شمار زیادی از مدافعان سلامت، با تمام توان ایستادگی کرده و جان خود را در این راستا فدا کردند.

 

کد خبر 1206809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha