تزریق آب لازمه رفع مشکل فرونشست زمین در دشت قزوین است

آیت الله عابدینی گفت: فرونشست زمین در دشت قزوین یکی از درمان هایش تزریق آب است و تزریق آب موجب شده از چاه های غیرمجاز هم استفاده نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر آبیک که امروز (شنبه ۲۹ مرداد) در منطقه زیاران شهرستان آبیک برگزار شد، بیان کرد: همه حواس ما باید باشد که آب منشا آسمانی و الهی دارد و همه مدیریت، منشا و تأمین و ایجاد آب خداست.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر نگاه مان به سد طالقان است بدانیم منشا آب جای دیگر است باید ارتباط خود را با خدا اصلاح کنیم تا مشمول برکات الهی شویم.

 

وی اضافه کرد: آب در قرآن پیوست هایی دارد که بر این اساس آب طهارت و پاکی می آورد، در قرآن آمده آب مبارک بوده و منشا حیات است و آب باعث رویش است و قرآن آب را منشا نشاط و شادی می داند.

 

آیت الله عابدینی عنوان کرد: برای آب باید شکرگزاری کرد و شکر آب به معنای مصرف بهینه بوده و اسراف نکردن است، شکر آب توزیع عادلانه بوده و اینکه همه کسانی که لازم است از این آب باید بهره مند شوند و شکر آب رعایت اولویت های در مصرف است.

 

وی خاطر نشان کرد: فرونشست زمین در دشت  تزریق آب است و تزریق آب موجب شده از چاه های غیرمجاز هم استفاده نشود و یک «یا حسین» دیگر هم برای مناطق دیگری که نیازمند آب هستند باید گفته شود.

 

در ادامه نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این اتفاق ارزشمند خوشحال هستیم و تقدیر و تشکر می کنیم از همه کسانی که در اجرای این طرح زحمت کشیدند.

 

«لطف اله سیاهکلی» ادامه داد: خواهش داریم ادامه این مسیر انجام شود و ۹ و نیم کیلومتر از مسیر سنگلاخی انجام شده و لوله ۱۶۰ جاسازی شده و مابقی طرح، کار سختی نیست و همت دولت را می  طلبد.

 

وی یادآور شد: در خصوص مصرف بهینه آب این آب کانال که به دشت قزوین می آید، با روش سنتی بوده که جوابگو نیست و به راحتی و با توجه به شیب مناسب زمین در دشت قزوین باید آبیاری مدرن داشته و با روش سنتی به جایی نمی رسیم.

 

کد خبر 1207249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha