تحول آفرینی شعار اصلی ما است/ پروژه « یزد نوین» گامی در جهت تحول در کشور

دهقانی زاده با اشاره به گام های موثر در جهت تقویت زیرساخت های استانی گفت: پروژه « یزد نوین» گامی در جهت تحول در کشور و پیشرفت در زیرساخت ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید دهقانی زاده مدیرسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: با توجه به رشد ناچیز سرمایه گذاری و افزایش بیکاری کلان شاهد

وی افزود: یکی از شعارهای ما در دولت توجه به تحول آفرینی است که تحول به مفهوم تغییر ریل در بودجه ریزی است که نیازمند صبر و تحول م اعتماد متقابل بین مردم و دولت است.

دهقانی زاده گفت: این تغییر ریل در واقع بدین نحو است که دولت برنامه کلانی را طراحی کرده که با عنوان برنامه تحولی دولت مردمی آن را دنبال می کند و قرار است از سال آینده بودجه ریزی در کشور بر مبنای برنامه تحولی صورت گیرد.

مدیرسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد: این تحولات برخی مشکلات و تغییراتی را دارد که نیازمند تلاش بیشتر و صبر بیشتر است که امیدواریم با اطلاع رسانی شاهد این امر باشیم.

وی گفت: آنچه باعث شده تورم سنگین و سرعت افزایش قیمت را در این دوره تجربه کنیم به نوعی نقدینگی بود که که قطعا بروز آن باعث تحت تاثیر قرار گرفتن کارهای مختلف و ارزشمند در کشور بوده است.

دهقانی زاده بیان کرد: دولت مسرانه در لایحه بودجه به دنبال کنترل پایه پولی بود و به دنبال کاهش هزینه های جاری بود که اگر این افزایش اعتماد شکل می گرفت قطعا بین مدت 12 تا 18 ماه ترمز اول را بر تورم تحمیل کرد ولی این اتفاق نیافتاد و از طرفی دچار چندگانگی بین افزایش دستمزدها بودیم.

وی بیان کرد: امیدواریم که شرایط به گونه ای پیش برود که فضا برای انجام اقدامات تحولی در راستای بهبود شاخص های کلان صورت گیرد که نقش رسانه ها بسیار کلیدی است.

مدیرسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ادامه داد: ما باید کارهایی از جنس تحول انجام دهیم تا رشد اقتصادی را شاهد باشیم.

دهقانی زاده ادامه داد: در استان یزد در چارچوب سند آمایش اتفاقی صورت گرفت که به عنوان نخستین استان کشور بود، شامل طراحی و اراجی برنامه های تحولی یزد نوین بود که نتایج آن را در سال های آینده شاهد خواهیم بود.

وی افزود: ما در این چارچوب سند آمایش استانی مد نظر قرار گرفتیم که مجموعا 15 محور اساسی مشتمل بر 180 طرح و پروژه در دستور کار قرار دادیم.

مدیرسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: اندازه اقتصاد استان حدود 2 درصد اقتصاد کشور است و در واقع طی ده سال گذشته در سال 1400 برای اولین بار سهم ما به بالای دو درصد رسیده است.

دهقانی زاده بیان کرد: این اقتصاد به عنوان اقتصاد کوچک تلقی می شود اما در بین خود بخش های اقتصادی و پیشرو دارد که در اقتصاد ملی نقش بزرگی ایفا می کنند.

وی افزود: فلزات اساسی، کانی های غیرفلزی به عنوان کانون اصلی توجهات سیاست گذاری و توجهات سال های قبل استان بوده است که می باعث شده حجم بالای منابع طبیعی مورد استفاده قرار گیرد و تبعات محیط زیستی برای ما داشته باشد و از طرفی دیگر نیز تمرکز به گونه ای نبود که محفلی برای جذب نیروی انسانی توانمند و نخبه یزدی باشد.

مدیرسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: ماهیت و شیوه اجرایی ما در این صنایع به گونه ای نبوده که بتواند نخبه را در خود نگه دارد بنابراین خروجی ملموس دیگر آن نیز بیکاری خاص ویژه بانوان بوده است.

دهقانی زاده بیان کرد: ادامه روند توسعه هیچ اتفاق مثبت و موثری در کاهش نرخ بیکاری نخواهد داشت که همین ها باعث شده که برنامه تحولی در استان را دنبال کنیم.

وی افزود: موضوع آب، شرکت های دانش بنیان، شرکت های هواپیمایی از جمله مباحثی است که در این برنامه تحولی و یزد نوین صورت گرفت.

مدیرسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد ادامه داد: پروژه دیگر ما در حوزه انرژی خورشیدی است که ظر دو سال آینده اختلاف ما با استان بعدی از نظر حجم انرژی خورشیدی به دوبرابر می رسد.

دهقانی زاده بیان کرد: در حوزه آب رسانی نیز خط پدافندی به عنوان خط غیر دائمی در استان دنبال می شود که نزدیک به هزار میلیارد تومان دنبال شده است و در پروژه خط دوم آب رسانی به استان از خرسان 3 و تامین منابع مالی برای انتقال آب از دریا نیزد نبال می شود.

وی گفت: هزارو 50 میلیارد تومان از منابع عمومی اختصاص داشتیم و در سایر منابع نیز 500 میلیارد تومان دریافت نقدی داشتیم که کار بزرگی در زمینه آماده سازی پیمانکار و دستگاه های اجرایی صورت گرفت تا زمینه جذب آن فراهم شود.

دهقانی زاده بیان کرد: ما در بیکاری بالاترین کاهش  و همچنین بالاترین نرخ نسبت اشتغال در کشور داشتیم و به نحو نیز تورم را تا حدودی کنترل کردیم و در رشد اقتصادی نیز وضعیت خوبی داشتیم و نسبت به پایان 99 بالغ بر 5 درصد بودیم.

وی گفت: برنامه اصلی و مدیریت ارشد استان پیشگیری از بروز خسارت ها است اما در خصوص خسارت های اخیر ما در تمام توان در حال انجام فعالیت هستیم و اولویت اول ما جبران خسارت مستقیم مرتبط با زندگی مردم است.

دهقانی زاده ادامه داد: منابع آن از خیرین مشارکت مردمی، حضور نهادهای حمایتی ، دولت و سیستم بانکی آن را پیگیری می کند.

وی گفت: حدود 100 میلیارد تومان هزینه برای تفت در نظر گرفته شده است و بالاترین سطح از کشوری نیز این امر پیگیری شده است و نقشه راه پرداخت خسارت سیل استان دنبال شده است.

دهقانی زاده بیان کرد: بازگشت اعتبارات خط قرمز اعتبارات است و اجازه نخواهیم داد یک ریال پول استان بازگشت داده شود.

کد خبر 1207298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha