۱۲۵ پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی در هفته دولت افتتاح می‌شوند/ رونمایی از پوستر جشنواره گاز و رسانه

فعله‌گری گفت: ۱۲۵ پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی در کردستان با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان صبح یکشنبه ۳۰ مرداد ماه در نشست با اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: تاکنون گازرسانی به یک‌هزار و ۵۰۵ روستای مرزی، صعب‌العبور و گازرسانی به ۳۲ شهر استان انجام شده و گازرسانی به شهر چناره نیز در دست اقدام است.

 

 

 

وی با بیان اینکه بیش از ۵۸۹ هزار و ۴۰۰ مشترک خانگی، تجاری، صنعتی، تولیدی در کردستان جذب شرکت گاز شده‌اند، افزود:  تاکنون ۸ هزار و ۶۳۲ کیلومتر شبکه‌گذاری روستایی، ۳ هزار و ۷۳۴ کیلومتر شبکه‌گذاری شهری و همچنین ۷۴۱ کیلومتر شبکه‌گذاری صنعتی در کردستان صورت گرفته است.

 

 

فعله‌گری کل انشعابات شهری، روستایی و صنعتی کردستان را نیز ۲۸۶ هزار و ۴۵۱ انشعاب خواند و اضافه کرد: میزان گاز مصرفی استان در سالجاری تا پایان تیر ماه ۳ میلیارد و ۴۸۵ میلیون مترمکعب بوده است.

 

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: ضریب نفوذ گازرسانی در بخش خانوارهای روستایی ۹۸ درصد و در بخش خانوارهای شهری ۹۹.۹۸ درصد است.

 

 

فعله‌گری اعلام کرد: در یکسال اخیر و در دولت سیزدهم ۱۰۳ روستای استان گازرسانی شدند که در ابتدای شکل گیری دولت پیش‌بینی می‌شد ۹۰ روستا گازدار شوند که ۱۰۳ روستا محقق شد.

 

 

وی به اقدامات شرکت گاز در دولت سیزدهم پرداخت و اضافه کرد: شرکت گاز ۳۰۰ هزار کنتور گاز خانگی برای سایر استان‌های کشور با دو هزار میلیارد ریال اعتبار خریداری خواهد کرد.

 

 

وی احداث ساختمان اداری و پست امداد شهرهای جدید آرمرده، صاحب، کانی سور، موچش، بابارشانی، پست امداد مرکزی شهر سنندج را از اقدامات شاخص شرکت گاز استان دانست و گفت: احداث، نصب و راه‌اندازی ایستگاه CGS دوم شهرستان سقز با ظرفیت یکصد هزار مترمکعب در راستای پایداری جریان گاز سقز و تامین گاز کارخانه فولاد این شهرستان نیز در دست اقدام شرکت گاز استان کردستان است.

 

 

اصلاح موتورخانه ادارات، مدارس، خانگی و تجاری بصورت رایگان

 

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه اصلاح موتورخانه ادارات، مدارس، خانگی و تجاری با هزینه شرکت بصورت رایگان از اقدامات این شرکت است، اضافه کرد: تاکنون ۳۶۳ مشترک از طریق سایت شرکت گاز  ثبت نام کرده‌اند که تاکنون موتورخانه ۱۶۱ مشترک بهینه‌سازی شده است.

 

 

فعله‌گری به طرح‌های هفته دولت پرداخت و گفت:  ۱۲۵ پروژه گازرسانی روستایی و صنعتی با اعتباری بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح می‌شود.

 

 

وی افزود: گازرسانی به ۲۵ روستای استان با ۷۴ میلیارد تومان اعتبار، گازرسانی به ۱۲ کوخ روستایی بانه با ۳.۶ میلیارد تومان اعتبار، گازرسانی به ۹۳ واحد صنعتی و تولیدی با ۹ میلیارد تومان اعتبار، احداث دو ساختمان پست امداد و مقاوم‌سازی سه ساختمان و تاسیسات گاز با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و کلنگ زنی ۵۶ پروژه روستایی با ۶۹ میلیارد تومان از اقدامات هفته دولت در کردستان خواهد بود.

 

 

در این نشست پوستر دومین رویداد گاز و رسانه نیز که فراخوان آن از امروز منتشر شده رونمایی شد.

کد خبر 1207526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha