مساجد بهترین جایگاه برای بصیرت افزایی و جهاد تبیین است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: به لطف الهی، مساجد بهترین جایگاه برای بصیرت افزایی و جهاد تبیین در سطح جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی لیالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به جایگاه ویژه مسجد در کلام بزرگان دین ابراز داشت: به تعبیر امام راحل، مساجد سنگر است و نباید بگذاریم که سنگرها خالی بماند.

 

وی افزود: از صدر اسلام تاکنون مساجد در دوره های تاریخی گوناگون بنابر شرایط و تحولات، جایگاه و کارکردهای مهمی در عرصه های فرهنگی، تبلیغی، اجتماعی، خدمت رسانی و ... داشته اند و امروز نیز باید هر کدام از این جایگاه ها و کارکردها به نوعی تقویت شود، چرا که تحقق این مهم عامل جذب گروه های مختلف مردم به مسجد است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به نقش مهم مسجد در تحقق اهداف تربیت دینی و اخلاقی افراد جامعه به خصوص نسل جوان گفت: یکی از کارکردهای مهم مساجد ناظر به بحث بصیرت افزایی و آگاهی بخشی است، کما این که مساجد در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و سال های دفاع مقدس به محور و کانون بصیرت و آگاهی و استقامت و پایمردی ملت ما تبدیل شدند.

 


وی با تأکید بر این که مساجد بهترین و مؤثرترین جایگاه برای بصیرت افزایی و جهاد تبیین است، بیان داشت: به خصوص امروزه در بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری آن را فریضه ای فوری و قطعی توصیف نمودند ما نیاز داریم که از ظرفیت و جایگاه مساجد به شکل حداکثری و مؤثر استفاده کنیم و در این میان، امامان جماعت و نیز هیئت امنای مساجد نقش بسیار مهم و کلیدی برعهده دارند.

کد خبر 1207566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha