برگزاری بزرگترین اجتماع دانشجویان جهان اسلام در کربلا

کفعمی از استقرار ۱۵۰۰ موکب سیار بسیج دانشجویی در مسیر پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا خبر داد و گفت: به زودی شاهد بزرگترین اجتماع دانشجویان جهان اسلام با شعار نحن امت الحسین در کربلا هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد حسین کفعمی، رییس سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری عزیمت 150 موکب سیار دانشجویی در اربعین با اصحاب رسانه با عنوان در مدار حبیب گفت: بعد از دو سال توقف حرکت عظیم فرهنگی پیاده روی اربعین یکی از برنامه هایی است که بسیج دانشجویی به دنبال آن بوده تا بتواند با فراگیر کردن و همه گیر کردن این موضوع در ارتباط با تمامی سازمان های مرتبط با بسیج دانشجویی زمینه لازم برای این امر عظیم فرهنگی را فراهم کند.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی افزود: برای این هدف قرارگاه علم الهدی تشکیل شد تا حضور دانشجویان در مسیر اربعین تسهیل شود و از مجوزهای خروج تا وام های دانشجویی و تمامی موارد توسط قرارگاه علم الهدی مصوب و اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه برخی از تشکل های دانشجویی با توجه به برنامه ریزی و قوت خود در کشور عراق موکب دارند، افزود: ما می خواهیم فرهنگ خدمت رسانی در میان دانشجویان عمومی شود و یکی از بهترین مکان ها معاونت عملیات جهادی بود تا بتوانیم با برگزاری پویش در مدار حبیب که این پویش نتیجه ده ها ساعت جلسه با تشکل دانشجویی و جهادی بود را رقم بزنیم تا این اتفاق خوب رخ دهد.

 

وی گفت: امسال این پویش با حضور 1500 تیم دانشجویی آغاز می شود تا در مسیر پیاده روی خدمات فرهنگی و پزشکی را به صورت سیار به زائران ارایه دهد.

 

کفعمی ادامه داد: در پویش در مسیر حبیب شاهد حضور جوانان انقلابی برای گسترش فرهنگ انقلابی در مسیر اربعین هستیم.

 

وی گفت: در حوزه پشتیبانی در موضوع اربعین آن اتفاق مورد نظر در حوزه تسهیل گری برای این امر اتفاق نیفتاد و انتظار داشتیم مجموعه های تصمیم ساز سیاست های فعال تری را برای تسهیل در این مسیر اتخاذ کنند. امیدواریم از این به بعد برای عملیاتی شدن این موضوع تلاش های بیشتری شکل بگیرد.

 

کفعمی تصریح کرد: ما به اندازه وسع و توان خود در این مسیر گام بر می داریم و این برای اولین بار در مجموعه بسیج دانشجویی است که 1500 موکب سیار به خدمت رسانی در مسیر اربعین می پردازند و امیدواریم با آسیب شناسی این موکب های سیار شاهد ارتقای کمی و کیفی آنها در حرکت های دانشجویی و جهادی باشیم.

 

وی در مورد تعداد دانشجویان حاضر در پویش در مدار حبیب در پاسخ به شبستان گفت: برآورد شده است پنج هزار دانشجو در گروه های 3 تا 5 نفری در موکب های سیار خدمت رسانی به خدمت فرهنگی، پزشکی، فنی و سایر خدمات مورد نیاز بپردازند.

 

وی گفت: این موکب ها در مسیر نجف تا کربلا مستقر می شوند و به ارایه خدمات به زائران اربعین می پردازند.

 

رییس سازمان بسیج دانشجویی در مورد ارتباط بسیج دانشجویی ایران با سایر کشورها گفت: به زودی شاهد اجتماع بزرگ دانشجویان جهان اسلام در کربلا خواهیم بود که این اجتماع با حضور دانشجویان ایرانی و عراقی برگزار می شود و در حال نهایی کردن مکان و روز این اجتماع هستیم. این اجتماع با شعار نحن امت الحسین برای اولین بار برگزار می شود.

 

وی در مورد اهداف این اجتماع گفت: رهبر انقلاب در دیدار خود با دانشجویان بر ارتباط دانشجویان ایرانی با سه کشور عراق، افغانستان و پاکستان تاکید کردند که ما در راستای منویات رهبر انقلاب و اتصال فرهنگی دانشجویان ایران با سایر کشورها بستر لازم برای این اجتماع را فراهم کردیم و البته برنامه ریزی شده تا این ارتباط با دانشجویان لبنان و سوریه نیز شکل بگیرد.

کد خبر 1207616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha