افتتاح و کلنگ زنی ۷۴۳ پروژه در هفته دولت

استاندار خراسان شمالی از افتتاح و کلنگ زنی ۷۴۳ پروژه به مناسبت هفته دولت با اعتباری بالغ بر هزارو ۹۴۸ میلیارد تومان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۷۰۷ پروژه افتتاح و ۳۶ پروژه هم کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی صبح امروز سه شنبه (یکم شهریورماه) در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت دولت به طرح های قابل افتتاح و کلنگ زنی پروژه های مختلف اشاره کرد و افزود: در این ایام در مجموع 743 پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود که شامل 36 پروژه کلنگ زنی و 707 پروژه افتتاحی است.

 

وی اعتبار مجموع پروژه های کلنگ زنی را 948 میلیارد تومان و پروژه های قابل افتتاح را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: پروژه های امسال در مقایسه با پروژه های سال قبل که در مجموع 525 پروژه شامل 24 پروژه کلنگ زنی و افتتاح 501 طرح بود، 41 درصد رشد در بخش افتتاح و 10درصد رشد در بخش کلنگ زنی را نشان می دهد.

 

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه پروژه های کلنگ زنی سال گذشته با اعتبار 325 میلیارد ریال و پروژه های افتتاحی با اعتبار 485 میلیارد تومان صورت گرفت، تأکید کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش  28 برابری اعتبارات را شاهد بوده ایم.

 

حسین نژاد در توضیح پروژه های افتتاحی شهرستان ها به طرح آبرسانی رینگ شمالی بجنورد با اعتبار 60 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: مجموعه تفریحی شهربازی شیروان هم با اعتبار 20 میلیارد تومانی به بهره برداری می رسد.

 

وی از جمله پروژه های شهرستان راز و جرگلان را احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه مرزی و پایاب سد سومبار با اعتبار 37 میلیارد تومان و افتتاح شرکت بازیافت فولاد و چدن آروین ساریگل سپهر را با اعتبار 63.8 میلیارد تومان اعلام کرد.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: در شهرستان جاجرم هم توسعه واحد سود و تبخیر شرکت آلومینای ایران با اعتبار 87 میلیارد تومان و آسفالت راه روستایی در فاروج به طول 5.6 کیلومتر با اعتبار 6.7 میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

 

وی افتتاح شرکت تولید رب گوجه فرنگی و مربا با ظرفیت تولید چهارهزارو 800 تُن در سال با اعتبار 15 میلیارد تومان در گرمه و بهینه سازی سوئیچ تلفن ثابت به ظرفیت 10 هزار شماره در مانه و سملقان را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در ایام هفته دولت معرفی کرد.

 

حسین نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان در خصوص برنامه های حمایتی دولت از مساجد در هفته دولت و هفته جهانی مسجد، یادآور شد: ما در حوزه مساجد، ردیف مشخصی در اعتبارات دولتی نداریم چرا که معتقدیم مساجد باید مردمی ساخته و مدیریت شود.

 

وی ادامه داد: اما ما به کمک اوقاف، تلاش می کنیم پروژه هایی که در این حوزه می تواند ردیف اعتباری داشته باشد، زودتر به نتیجه رسیده و رونق مادی مساجد تسریع یابد.

 

استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: در آغاز هفته جهانی مسجد به تمام فرمانداران توصیه موکد کرده ایم در چارچوب قانون نسبت به مرمت، بازسازی، توسعه و احداث مساجد اهتمام ویژه داشته باشند.

 

حسین نژاد در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار شبستان در خصوص جزئیات پروژه های فرهنگی قابل افتتاح این حوزه بدون اشاره به عدد و رقم مشخص گفت: تمام پروژه های فرهنگی بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی که در سفر رییس جمهوری (سفر استانی رییس جمهور در دوم تیرماه 1401) ردیف اعتبار داشته اند، افتتاح خواهد شد.

 

در این نشست استاندار خراسان شمالی به سوالات دیگر خبرنگاران در حوزه های پساب پتروشیمی، ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی، اتمام پروژه مرکز بیماری های خاص، اختصاص اعتبارات سفر رییس جمهوری و حل مشکلات خبرنگاران پاسخ داد.

 

 

 

کد خبر 1208341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha