۱۰۰۰ کتاب نادر در کتابخانه علامه امینی در نجف وجود دارد

حیدر السهلانی با بیان اینکه ۱۰۰۰ کتاب نادر در کتابخانه علامه امینی در نجف وجود دارند و تمام کتاب ها به ده هزار نسخه می رسد، گفت: کتابخانه در حال توسعه است و در حال حاضر چهار طبقه در دست احداث است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین «حیدر السهلانی » امروز سه شنبه (1 شهریور) در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) نجف در مشهد که در کتابخانه عمومی امام خمینی برگزار شد؛ بیان کرد: این تفاهم نامه  مشترکات بین دو کشور را نشان می دهد و به توسعه  همفکری بین محققان و پژوهشگران دو  کشور کمک می کند.

 

مدیر کتابخانه های عمومی امیر المومنین نجف افزود: نمی توانیم این همه خدمت و مهمان نوازی را جبران کنیم و تشکر بزرگ از مهمان نوازی مقام معظم رهبری و همچنین از نهاد کتابخانه های عمومی نجف اشرف داریم.

 

وی به اثرات کتاب الهی اشاره کرد و اظهار داشت: ابرار در بالاترین مرتبه هستند و در دین اسلام  به نگه داری از کتاب سفارش شده چون  به آن ها نیاز خواهیم داشت.

 

السهلانی تصریح کرد: یکی از عالمان در جلسه ای می پرسند که چه چیزی بهتر از تمام چيزهاست؟ یکی گفت باغ های دمشق و دیگری نهروان و سایر افراد، اماکن مهم را گفتند،  اما او در پاسخ گفت اینها به چشم زیبا هستند و ما زیبایی دل را می خواهیم و شروع به معرفی کتاب ها کرد.

 

وی افزود: کتابخانه علامه امینی 1953 تاسیس شد چون علامه، نگارش به موسوعه امیر را احساس کردند. سفرهای ایشان به ایران و هند، برای جمع کردن منابع و نوشته های امیر المومنین بود و در حال حاضر بالغ بر ده هزار دست نوشته در این کتابخانه موجود است.

 

مدیر کتابخانه های عمومی امیر المومنین نجف با خاطر نشان کردن اینکه دست خطی از امیر المومنین در این کتابخانه موجود است، گفت: مهر امام حسن بر این دست خط حقیقت آن را اثبات می کند و در آن نوشته شده امیر المومنین این دست خط را در سال 30 هجری نوشتند. همچنین کتاب شفای ابن سینا، قدیمی ترین کتاب این مجموعه است و بالغ بر 4000 کتاب سنگی در این کتابخانه موجود است.

 

وی با بیان اینکه 1000 کتاب نادر در این کتابخانه وجود دارند و و تمام کتاب ها به ده هزار نسخه می رسد، افرود: کتابخانه در حال توسعه است و در حال حاضر چهار طبقه در دست احداث است.

 

حیدرالسهلانی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه  مشترکات بین دو کشور را نشان می دهد و به توسعه  همفکری بین محققان و پژوهشگران دو  کشور کمک می کند؛ گفت: کلمه و کتاب موقعیت نمی شناسد همانطور که پیامبر فرمودند در جستجوی کتاب باشید.

 

وی در پایان گفت: آیت الله سیستانی می فرمایند باید فضا و بستر کتابخانه بهترین فضا باشد و در غیر این صورت ارزشی ندارد و آیت الله خامنه ای نیز می فرمایند کتابخانه ها جایگاه هایی برای انتقال ایده ها و تفکرات به جامعه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1208518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha