آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی در ۲۷شهر مازندران/تلاش داریم با همکاری بسیج واجدین شرایط مسکن ملی صاحبخانه شوند

سردار مسلمی از آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن ملی در ۲۷شهر مازندران خبر داد و گفت: تلاش داریم با همکاری سپاه کربلا و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج، واجدین شرایط مسکن ملی صاحبخانه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،‌ «سید محمد نظری» امروز(یکم شهریور) در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک برای تسهیل و تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران مابین سپاه کربلا، موسسه مسکن و عمران اجتماعی سازمان بسیج کشور و اداره کل راه و شهرسازي مازندران با بیان اینکه دولت برنامه احداث یک میلیون مسکن را در دست اقدام دارد، اظهار کرد: استان سالانه ۳۸هزار و۵۰۰واحد سهمیه دارد.

 

مدیرکل راه وشهرسازی مازندران افزود: برای چهار سال ۱۵۵هزار واحد پیش بینی شده است.استان مازندران زمین های خوبی شناسایی شده و مقدمات دریافت پروانه در ۲۷شهر فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه در قالب این تفاهم نامه ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزای بسیج برای ایجاد مسکن محرومین در کنار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار خواهد گرفت، گفت: درحال حاضر حدود ۳۰۰هکتار از اراضی ما نیاز به آماده سازی داشتند که با امضای این تفاهم نامه با همکاری سپاه در بازه زمانی ۱۸ماهه واحدهای مسکونی احداث و تحویل مالکین شود.

 

نظری با بیا ناینکه ۱۰هزار و ۲۰۰واحد باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان احداث و تحویل شود، افزود: تاکنون طی سه مرحله ۱۱۷هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کردند و از این تعداد۲۳هزار نفر شرایط شان احراز شده است.

 

وی با بیان اینکه به زودی پس از هفته دولت نیز در مناطقی که دارای زمین هستیم، ثبت نام طرح ملی مسکن انجام می شود تا متقاضیان ثبت نام کنند، گفت: در غرب استان با مشکل زمین مواجه ایم.

 

نظری با بیان اینکه در حال حاضر طبق برنامه هزار و ۵۹هکتار تهیه زمین را انجام دادیم و بیش از برنامه زمین دراختیار گرفتیم تا سال آینده با مشکل زمین مواجه نباشیم، گفت: در قانون جهش تولید ساخت و ساز در اراضی درجه یک و دو کشاورزی و اراضی که دارای پوشش جنگلی هستند را ممنوع اعلام کردند، بنابراین باید زمین درجه سه را انتخاب کنیم .

 

 

کد خبر 1208568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha