دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ورزش و جوانان در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان بمناسبت هفته دولت مهمترین دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان را در دولت سیزدهم تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان،  ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان بمناسبت گرامیداشت هفته دولت مهم ترین دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان استان را بدین شرح اعلام کرد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص کسب رتبه های کشوری خاطر نشان کرد: کسب رتبه ی اول توسعه ورزش همگانی  در کنار کسب رتبه برتر در زمینه ی ایجاد زیرساخت های روستایی و عشایری با تجهیز بیش از 400 خانه ورزش روستایی و کسب رتبه اول ساخت زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال با احداث بیش از 300 زمین چمن در روستاهای سراسر استان از افتخارات استان بوده است.

 

 ادهم کرد همچنین افزود: کسب رتبه اول ازدواج سیستان و بلوچستان در کشور و همچنین فعالیت 250 سمن فعال در استان و موفقیت های کسب شده در جشنواره رجایی در دو سال پیاپی و کسب دو رتبه برتر اداره کل از دیگر موفقیت های استان بوده است.

 

 وی ادامه داد: کسب مقام سوم ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور و همچنین اجرای بیش از 15 طرح ملی در حوزه جوانان از عملکرد بسیار خوب حوزه جوانان بوده است.

 

وی در خصوص توسعه حوزه عمرانی عنوان کرد: بهره برداری از 77 پروژه عمرانی حوزه ورزش و جوانان و افزایش سرانه فضای ورزشی از 44 سانتی متر به 51 سانتی متر و ساخت بیش از 18 خانه جوانان در شهرستان های سراسر استان سیستان و بلوچستان از فعالیت های حوزه عمرانی می باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: حضور 218 نفر از ورزشکاران استان در اردوهای تیم ملی و مسابقات جهانی ، آسیایی که شاخص ترین آن کسب اولین مدال رسمی بوکس جهانی و دریافت سهمیه المپیک توسط دانیال شه بخش از افتخارات حوزه ورزش استان بوده است.

 

 ادهم کرد، اضافه کرد: توسعه مدال های قهرمانی در پنج رشته ورزشی سال گذشته به 36 رشته در رویداد های مهم و کسب رتبه 17 استعداد های برتر کشور و رشد قابل چشمگیر در رنکینگ جدول کشوری نشان از برنامه ریزی های مدون و شبانه روزی در حوزه ورزش و جوانان استان است.

 

 وی از برگزاری بزرگترین رویداد ورزش روستایی با حضور بیش از 10 هزار ورزشکار در مسابقات جام پرچم گفت که در سطح کشور بیشترین تیم های شرکت کننده در دو بخش دختران و پسران را شامل می شود.

 

 وی از افتتاح پروژه های مهم و ملی گفت: افتتاح پروژه های بزرگ همچون خانه کشتی زابل، سالن دوهزار نفری چابهار، استادیوم فوتبال شهرستان زهک، و میرجاوه از اقدامات مهم حوزه عمرانی می باشد.

 

 مدیرکل ورزش و جوانان استان در خصوص پروژه های مهم در حال ساخت سیستان و بلوچستان عنوان کرد: سالن های چند منظوره ورزشی 4500 نفری زاهدان، همچنین سالن های گرنجن و پشتکوه خاش، سالن ده کیخا زابل، سالن سدکی و بنجار، مهرستان، تلنگ قصرقند، آهوران نیکشهر، سالن فنوج، کوهک زهک، چرک نیمروز،  لار زاهدان، ذیلنفان ایرانشهر، گلمورتی دلگان، استادیوم فوتبال کنارک و زهک، گل بزرگ راسک، مجموعه 17 شهریور زاهدان، تعویض سقف سالن کنارک، فاز دوم سکو تماشاگران استادیوم چابهار، زمین گل بزرگ بخشان می باشد.

 

ادهم کرد در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری رویدادهای مهم ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین میزبانی از اردوهای مختلف تیم ملی در رشته های مختلف ورزشی هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان از دیگر فعالیت های استان بوده است.

کد خبر 1209017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha