افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۶۰ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان ملایر

اسماعیلی گفت: ۱۶۰ پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان ملایر با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر «سلمان اسماعیلی» در جمع خبرنگاران در ملایر گفت: همزمان با هفته دولت ۱۶۰ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات دولتی آغاز می‌شود.

فرماندار ویژه ملایر افزود:146 پروژه با یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد تومان اعتبار از این میزان پروژه بهره‌برداری و مابقی عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
 

وی اضافه کرد: بالغ بر ۷۲۰ میلیارد تومان پروژه طی هفته جاری و مابقی پروژه‌ها با حضور استاندار محترم همدان و دیگر مسئولان ملی طی روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید..

اسماعلیلی گفت:طی پنج ماه گذشته بیش از ۴۲ میز خدمت با ۱۹۱ مصوبه در روستاها و مناطق حاشیه شهر برگزار شد که تاکنون بیش از ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شد.

وی بیان کرد:برای نخستین بار در تاریخ ملایر گزارش ویژه‌ای از اقدامات مهم و اثربخش و امیدآفرین یکسال اخیر آماده شده و بیش از ۶۰۰ صفحه سند از اقدامات دستگاه‌های اجرایی شهرستان در ۶ صفحه جمع‌بندی و به مردم و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد..

 

فرماندار ملایر تصریح کرد:ناقص بودن بانک اطلاعاتی شهرستان در شاخص‌های مختلف یکی از اشکالات مهم در مدیریت این شهرستان بوده که در این راستا برای نخستین بار شاخص‌ها در حال تکمیل است و حدود ۸۰ درصد از مسیر تهیه این بانک اطلاعاتی طی شده است..

وی بیان کرد:در حوزه صنایع و معادن در کمتر از یکسال گذشته بالغ بر ۸۰ درصد تمام زیرساخت‌های صنعتی رشد یافت و از ۳۰۰ هکتار زیرساخت صنعتی دولتی، ۲۱۵ هکتار به این میزان اضافه شد.

 

وی با بیان اینکه از ۲۱۵ هکتار ۱۹۵ هکتار مختص شهرک صنعتی خیاطان ازندریان است که به سرعت در حال تملک زمین است گفت: و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و ۲۰ هکتار دیگر به ناحیه صنعتی شماره ۲ حاجی‌آباد اضافه شد و مراحل قانونی تملک دنبال شده و ساخت و ساز بزودی آغاز خواهد شد.

 

اسماعیلی گفت:در سایر حوزه‌های صنعتی همچون شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان برای تکمیل و توسعه آنها هزینه شد و شاهد رشد و شکوفایی آنها خواهیم بود..

 

وی اضافه کرد:راه‌اندازی شرکت آسا آذرین با سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۶۰ نفر، شرکت لوتوس‌آدلی با سرمایه‌گذاری معادل ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۰، شروع عملیات اجرایی طرح توسعه شرکت کیان‌کُرد با سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۳۵ نفر از جمله پروژه‌های صنعتی و معدنی بزرگی است که طی یکسال اخیر در این شهرستان به ثمر نشست.

 

فرماندار ملایر گفت:شرکت کیان‌کُرد تاکنون بالغ بر ۳۵ درصد منسوجات و الیاف صنعتی لاستیک کشور را تولید می‌کرد که با اجرای این طرح توسعه بالغ بر ۵۰ درصد تولید این محصول در کشور در ملایر تولید می‌شود.

 

وی گفت:آغاز عملیات اجرایی فروسیلیس آلیاژ کاوه با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۶۰ نفر، پروژه تولید کاغذ و مقوّای لاینر با اعتبار ۱۵۵ میلیاد تومان و اشتغال ۲۵۰ نفر از دیگر پروژه‌های بزرگ این شهرستان است.

 

وی گفت:همزمان با پیشرفت و پیشبرد صنایع بزرگ، حمایت از واحدهای کوچک و متوسط این شهرستان نیز در دستور کار قرار داشت و تاکنون ۲۲ جلسه با موضوع صنایع و معاون و واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان و شهرستان برگزار شد.

 

فرماندار اضافه کرد:این جلسات ۵۵ مصوبه به همراه داشت و موانع تولید ۳۸ واحد صنعتی، ۱۶ واحد کشاورزی، یک واحد معدنی و یک واحد گردشگری رفع شد و چهار واحد صنعتی نیز احیا و به چرخه تولید بازگشت.

 

تولید گندم در یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه ۱۶ درصد رشد داشت و ۳۲ هزار تُن گندم کشت شد و ۴۷ درصد بیشتر از کشاورزان معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ تُن با قیمت تضمینی گندم خریداری شد.

 

وی یاد آور شد:با حضور استاندار  همدان همزمان با هفته دولت، پروژه گلخانه‌ای با وسعت ۵۴ هکتار با اعتباری معادل ۴۵۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۴۵۰ نفر کلنگ‌زنی خواهد شد.

 گفتنی است: روز گذشته دو پروژه شامل  درمجموعه فرهنگی خدماتی «شهید احمدرضا احدی» در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع و در سه طبقه شامل فرهنگسرا، کتابخانه و واحد‌های تجاری در میدان استاندار ملایر افتتاح شد.

همچنین عملیات احداث کتابخانه عمومی «زنده یاد کیارش حمیدی» واقع در انتهای خیابان سعدی ملایر به مساحت ۵۰۰ متر مربع با ۱۰۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی، اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان همدان و کمک خیر کلنگ زنی شد.

همچنین امروز نیز  خانه بهداشت روستای بهاره، سالن ورزشی روستای آورزمان،  پروژه بهسازی و معابر و همزمان چند طرح شهرداری سامن جمعا با اعتباری بالغ بر 159 میلیارد و یکصد میلیون ریال افتتاح می شود.

کد خبر 1209042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha