درآمد ناخالص گلستان باید به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسد

زنگانه گفت: براساس چشم اندازی که ترسیم شده، باید درآمد ناخالص استان گلستان به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی محمد زنگانه» امروز (پنجشنبه ۳ شهریور) در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان گرگان گفت: ما در گلستان یک چشم انداز مقدس داریم و همه برای تحقق آن تلاش می کنیم. این چشم انداز منبعث از نظام مسائل استان است.

 

استاندار گلستان با اشاره به اینکه سرانه درآمد استان نصف متوسط کشور است، افزود: باید مدام این را از خود بپرسیم با وجود ظرفیت های بیشماری که داریم چرا باید درآمد ناخالص ما ۵۶ هزار میلیارد تومان باشد.

 

وی ادامه داد: گلستان دارای ظرفیت‌ها و مزیت های زیادی است و باید سرانه درآمد و تولید را از این وضعیتی که هست و جزو ۴ استان آخر کشور هستیم، تغییر دهیم.

 

زنگانه گفت: براساس چشم اندازی است که ترسیم شده است، باید به میانگین کشور برسیم. حداقل ما باید درآمد ناخالص خود را به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان برسانیم.

 

وی افزود: براساس محاسبات اقتصادی و قواعد سرمایه گذاری باید دوبرابر آن یعنی ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان اتفاق بیفتد. البته رسیدن به این چشم انداز سخت و چالش برانگیز است.

 

استاندار گلستان اظهارداشت: تحقق این چشم‌انداز نیازمند کوشش، تلاش و همت بزرگ و همچنین وحدت، انسجام، همدلی و همراهی خواهد بود.

 

وی گفت: مجموع سرمایه گذاری‌ها باید از محل منابع عمومی و جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی تحقق پیدا کند.

 

زنگانه افزود: برای توسعه و پیشرفت استان باید زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم. در برخی استان ها دهه های قبل این زیرساخت‌ها ایجاد شد اما در گلستان دچار چند دهه عقب ماندگی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در سفر دولت سیزدهم به استان، رئیس جمهور برای رفع عقب ماندگی ها گام بزرگی را برداشت و ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبه برای استان داشت.

 

استاندار گلستان گفت: همانطور که فرماندار دلسوز، پرتلاش و انقلابی اشاره کرد در حوزه زیرساخت‌های برق مشکلاتی داشتیم که دولت در این بخش سرمایه‌گذاری خوبی انجام شد.

 

وی افزود: برای استقرار صنایع در شهرک هزار هکتاری اترک و حضور سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد و جبران عقب ماندگی در حوزه توسعه صنعتی، برای نیروگاه برق استان در علی آبادکتول تسهیلات ۴۳۰ میلیون یورویی مصوب شد که سیکل ترکیبی را داشته باشیم و بتوانیم زیرساخت های مورد نیاز را ایجاد و در نهایت ۵۰۰ مگاوات به تولید برق استان اضافه کنیم.

 

کد خبر 1209107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha