توسعه روش های نوین کشاورزی ضروری است

عسکری با اشاره به برنامه ویژه دولت در حوزه کشاورزی و توانمندی های استان لرستان در این عرصه، بیان کرد: توسعه روش های نوین کشاورزی مورد تاکید است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد جواد عسکری» امروز(3 شهریور) در بازدید از طرح های کشاورزی در لرستان اظهار داشت: فعالیت هرچه بیشتر بخش کشاورزی بطور صحیح جهت تامین امنیت غذایی با استفاده از روش های نوین ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روش های نوین کشاورزی، افزود: دولت در حوزه کشارزی و برای برنامه های ویژه ای دارد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده و نگاه ویژه دولت به کشاورزی، برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی در زمینه های مختلف این بخش، تولید و تامین نهاده های دامی و ارائه تسهیلات انجام گردیده است.

وی اظهار داشت: تاکید مجلس یازدهم بر رونق اقتصاد با تکیه بر تولید بر پایه ظرفیت‌های بومی و توان داخلی کشور است که انتظار داریم مدیران نسبت به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

عسکری از تخصیص اعتبارات ملی در راستای کمک به بخش اشتغال و تولید شهرستان الیگودرز خبر داد و گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای مجموعه تولیدی صبا دام لرستان و سایر واحدهای تولیدی زمینه اشتغال بهتری به ویژه برای جوانان در جامعه فراهم خواهد شد.

وی همچنین در بازدید از گاوداری صنعتی شرکت کشت، صنعت و دامپروری صبا پگاه استان اظهار داشت: این مجموعه با ظرفیت اسمی ۲هزار راس دام  و ۲۵ تن تولید شیر فعال است اما با توجه به زیرساخت های موجود، امکان توسعه و بهره برداری تا پنج هزار راس نیز دارد.

وی با اشاره به میزان اشتغالزایی  و مشکلات موجود در فرآیند توسعه‌ای این مجموعه تصریح کرد: در حال حاضر تعداد افراد شاغل در این مجموعه ۶۵ نفر است.

عسکری ادامه داد: طرح‌های توسعه‌ای این مجموعه به دلیل کمبود نقدینگی لازم و تسهیلات بانکی مورد نیاز تاکنون اجرایی نشده است که در صورت اجرا موجب اشتغال ۱۵۰ نفر خواهد شد.

کد خبر 1209122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha