قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل کتابخانه مرکزی کرمانشاه

دکتر اسماعیلی در بازدید از پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی کرمانشاه، از حمایت برای تکمیل این پروژه، تعمیر و تجهیز کتابخانه های مناطق زلزله زده و کتابخانه معتبر و قدیمی شهید آوینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، دکتر مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و‌ارشاد اسلامی، پیش از ظهر امروز(جمعه، ۴ شهریور) در اولین روز از هفته دولت به نمایندگی از ریاست جمهوری و هیئت دولت در کرمانشاه حضور یافت.

 

وی پس از افتتاح بیمارستان تخصصی حکیم، با حضور در محل احداث کتابخانه مرکزی کرمانشاه از روند اجرای این پروژه بازدید به عمل آورد.

 

معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، در ارائه گزارشی از روند اجرای این پروژه، گفت: پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه از سال ۸۶ آغاز شد و تا سال ۹۱ حدود ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شد و به مرحله سفت کاری رسید اما متأسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار متوقف شد.

 

وی با اشاره به جذب ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در سال های ۹۷ و ۹۸ ، گفت: با اختصاص اعتبار مذکور میزان پیشرفت فیزیکی پروژه از ۲۵ درصد به ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

 

خوانسار، با ابراز تأسف از توقف پروژه طی دو سال اخیر به دلیل عدم اختصاص اعتبار لازم، عنوان کرد: در سفر ریاست محترم جمهوری به استان کرمانشاه، ۳۰ میلیارد تومان برای ادامه پروژه کتابخانه مرکزی مصوب شد که امیدواریم با اختصاص اعتبار بتوانیم پروژه را تکمیل و آماده افتتاح سازیم.

 

دکتر مهدی اسماعیلی، نیز در بازدید از پروژه نیمه تمام کتابخانه مرکزی کرمانشاه با تاکید بر ضرورت تکمیل و بهره برداری از این پروژه، قول مساعد برای جذب اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری برای ادامه این پروژه داد.

 

وی همچنین در پاسخ به درخواست مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در خصوص تعمیر و تجهیز ساختمان کتابخانه های عمومی مناطق زلزله زده کرمانشاه و بازسازی کتابخانه شهید آوینی به عنوان یکی از کتابخانه های مرجع و قدیمی کرمانشاه؛ از حمایت و مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت تحقق این مطالبات خبر داد.

کد خبر 1209371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha