لزوم رسیدگی به «کمبود فضای آموزشی، معلم و مدارس خاص» در زیرکوه

غیرتی گفت: کمبود فضای آموزشی، معلم و مدارس خاص در زیرکوه سبب شده است تا دانش آموزان این شهرستان نتوانند بار علمی لازم را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدرضا غیرتی» شامگاه (۴ شهریور) در جمع فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز شهرستان قائنات و زیرکوه اظهار داشت: از لحاظ امکانات آموزشی به شهرستان زیرکوه در بین کل شهرستان های کشور کمترین توجه شده است.

 

فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه زیرکوه یک شهرستان مرزی است، افزود: اقتصاد شهرستان وابسته به کشاورزی و دامداری است و با توجه به خشکسالی های پیاپی مردم مجبور به کوچ به روستاهای بزرگ و مرکز شهرستان شده اند.

 

وی در ادامه بیان کرد: این امر باعث شده ما از لحاظ فضای آموزشی در مراکز بزرگ مشکلات عدیده ای داشته باشیم که نیازمند رسیدگی است.

 

وی با تاکید بر اینکه کمبود فضای آموزشی و کمبود معلم از مهم ترین مشکلات شهرستان زیرکوه محسوب می شود، ادامه داد: امروز دانش آموزان زیرکوه به دلیل کمبود فضای آموزشی، کمبود معلم، کمبود امکانات آموزشی و کمبود مدارس خاص مثل مدرسه تیزهوشان نمی تواند آن بار علمی لازم را پیدا کنند.

 

غیرتی در ادامه گفت: دانش آموزان شهرستان زیرکوه به دلیل کمبودها و مشکلات نمی توانند با دانش آموزان شهر های بزرگ و برخودار رقابت کنند و در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش و سایر دستگاه های اجرایی رتبه بیاورند.

 

فرماندار زیرکوه در پایان عنوان داشت: این موضوع سبب می شود تا شهرستان زیرکوه پُر از نیروهای غیر بومی شود که اکثرا در کمتر یکسال درخواست انتقالی به شهرهای دیگر را دارند.

کد خبر 1209559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha