افزایش ۷۶۷۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ) با ۷ هزار و ۶۷۱ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزاشر خبرگزاری شبستان، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه، پنجم شهریورماه) با ۷ هزار و ۶۷۱ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با دو هزار ۷۷ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۳۲۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار ۲۴۳ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۵۵۴ واحد رسید. شاخص بازار اول، ۷هزار و ۷۵۶ واحد و شاخص بازار دوم،  ۹ هزار و ۱۴ واحد افزایش را ثبت کرد.

 

بنابراین گزارش، پتروشیمی پردیس(شپدیس) با یک هزار و ۶۱۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو(کچاد) با ۹۱۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۴۹ واحد، معدنی و صنعتی گلگهر (کگل) با ۷۴۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان) با ۶۵۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۰۴ واحد و سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) با ۴۹۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند. همچنین سایپا (خساپا) با ۳۸۴ واحد، بانک ملت(وبملت) با ۳۰۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۲۹۷ واحد و بانک صادرات (وبصادر) با ۲۶۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند. امروز در معاملات بورس تهران، بیش از شش میلیارد و ۷۶۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

 

این گزارش می افزاید: امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و بورس اوراق بهادر تهران(بورس)  در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۴۴ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

کد خبر 1209830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha