بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری بندرامام

به مناسبت هفته دولت با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در بندرامام خمینی (ره) بالغ بر٣۶ هزار هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، به مناسبت هفته دولت، امروز (شنبه ۵ شهریور)، با حضور «علی‌اکبر صفایی» معاون وزیر راه و شهرسازی، «آقارضا فتوحی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جمعی دیگر از مسئولان استانی و محلی، پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری در بندرامام خمینی (ره) بالغ بر٣۶ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 

بهره‌برداری از جاده کمربندی بندرامام به آبادان به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال که علاوه بر کاهش بار ترافیکی جاده‌‌ای، رفع گلوگاه‌های ترافیکی و ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده‌ای موجب ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر می‌شود، از اهم این پروژه‌ها است.

 

همچنین بهره‌برداری از خط شماره ٢ و ٣ کارخانه‌ تصفیه روغن خوراکی که با مشارکت بخش خصوصی، با سرمایه‌ای بیش از ۱۱۴۰ میلیارد ریال احداث شده، از دیگر پروژه‌های مهم سرمایه‌گذاری برشمرده شد که موجب ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر و رونق فعالیت‌های با ارزش افزوده در این مجتمع بزرگ بندری می‌شود.

 

با توجه به اتمام تعمیرات اساسی چهار پست اسکله در مجتمع بندری امام با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و با بهره‌برداری از این پروژه عمرانی ضمن ایجاد ۶۰۰ فرصت شغلی جدید، به ظرفیت پذیرش بار در تخلیه اسکله‌های عملیاتی افزوده می‌شود.

 

بهره‌برداری از طرح آبیاری تحت فشار مجموعه فضای سبز با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های عمرانی در بندر امام است که ضمن بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری موجب جلوگیری از هدررفت منابع خواهد شد.

 

بهره‌برداری از ۲ باب انبار ذخیره و نگهداری غلات، خط راه‌آهن داخلی و باسکول ریلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۴۴۲ میلیارد ریال، یکی دیگر از پروژه مهم قابل افتتاح در هفته دولت است که موجب ارتقای جایگاه مجتمع بندری امام، به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات و نقش آن در محور ترانزیت شمال‌‌_جنوب انتقال غلات از کشورهای حوزه قفقاز و CIS به شمال و شرق آفریقا می‌شود.

 

همچنین بهره‌برداری از سیلوی ذخیره‌سازی غلات به ارزش ٣٣۵ میلیارد ریال با ایجاد ۲۲۰ فرصت اشتغال نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی است که زمینه را برای افزایش فعالیت‌های لُجستیکی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام فراهم می‌کند.

 

بهره‌برداری از سیلوی غلات صد هزار تنی به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال با ایجاد ۱۶۰ فرصت شغلی مستقیم از پروژه‌های سرمایه‌گذاری آماده بهره برداری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام است که تأثیر بسزایی در توسعه روساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت ذخیره‌ سازی کالای اساسی در کشور دارد.

 

همچنین با آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمرانی دولتی به ارزش بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت، احداث پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات به ظرفیت پنج میلیون تن و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال و احداث واحد تولید قیر و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی به ارزش چهار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و پروژه تعمیرات اساسی محوطه‌های باراندازهای آسفالتی و گراولی مجتمع بندری امام با اعتباری معادل سه هزار میلیارد ریال و همچنین تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندرامام با اعتبار ۸۲۷ میلیارد ریال که جمعا افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ فرصت اشتغال ایجاد می‌کنند، از جمله پروژه هایی هستند که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آنان همزمان با هفته دولت به زمین زده خواهد شد.

 

کد خبر 1209937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha