عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله آغاز شد

با حضور استاندار گلستان عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کلاله، در پنجمین روز از هفته دولت و با حضور زنگانه استاندار گلستان، فرماندار کلاله، ائمه جمعه، نماینده مردم حوزه شرق استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرودگاه‌های استان، مدیران استانی و شهرستانی؛ عملیات اجرایی تکمیل و احداث جایگاه سوخت گیری هواپیمایی فرودگاه شهدای کلاله آغاز شد.

 

این پروژه با اعتباری ۴۵ میلیارد تومان عملیاتی شد که مقرر شد ۲۵ میلیارد تومان توسط شرکت فرودگاه‌ها و ۲۰ میلیارد تومان از طریق وزارت نفت تامین شود.

 

فرماندار کلاله در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فرودگاه کلاله یکی از ظرفیت‌های بی‌نظیر شرق و کل استان گلستان است.

 

فرهاد شیبک افزود: ما نگاه مسافری صرف به این فرودگاه نداریم و معتقدیم می‌تواند تبدیل به هاب صادراتی به کشورهای آسیای میانه شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین از این فرودگاه می‌توان به عنوان پایگاه اطفای حریق جنگل‌های هیرکانی، آموزش‌های هوانوردی و ... استفاده کرد.

 

وی گفت: ۳۰۰ هکتار زمین در این فرودگاه داریم که از نظر تجهیزات برای برقراری پرواز از امکانات راداری و لجستیکی مطلوبی برخوردار است. مهم ترین بهانه ایرلاین‌ها نبود جایگاه برای سوخت گیری هواپیماها بود که رفع این مشکل، می تواند در راه اندازی این فرودگاه نقش بسزایی داشته باشد.

 

فرماندار کلاله بیان داشت: این جایگاه سوخت به همراه خریو خودروهای سوخت رسان شاید اعتبار بیشتری نیاز داشته باشد که شرکت نفت برای تامین تا ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اعلام آمادگی کرده است.

 

کد خبر 1210176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha