مجتمع گردشگری و استخر آبگرم معدنی در خوی افتتاح شد

میرزایی گفت: به‌مناسبت هفته دولت یک مجتمع گردشگری و استخر آبگرم معدنی در خوی افتتاح شد.

«عزیز میرزایی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه،اظهار کرد: این مجتمع گردشگری جزو طرح‌های اشتغال پایدار روستایی بوده که در کیلو متر 35 جاده خوی-قطور در اراضی روستای آلمالو بخش قطور واقع شده است.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی افزود: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح چهار هزار و 800 میلیون ریال و میزان تسهیلات اخذ شده 10 میلیارد ریال بوده که توسط بانک کارآفرین امید پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: میزان اشتغال‌زایی این طرح 12 نفر بوده و  این پروژه در زمینی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع و با زیر بنای یک هزار مترمربع که شامل استخر مخصصوص آقایان و بانوان، کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی، رخت‌کن و ... احداث شده است.

 

میرزایی گفت: پروژه آب گرم معدنی این مجتمع نیز جنبه درمانی و تفریحی داشته و برای درمان لکه‌های پوستی، درمان کوفتگی، رفع کمردرد، زانودرد و دیسک کمر کاربرد دارد.

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر در حوزه گردشگری سلامت در این شهرستان، وجود آب گرم‌های متعدد در این منطقه، وجود دانشگاه علوم پژشکی بیمارستان‌های تخصصی و هم‌مرز بودن با ترکیه تصریح کرد: در صورت تکمیل زیرساخت‌های گردشگری خوی قابلیت تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری سلامت را در استان دارد.

کد خبر 1210393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha