برپایی موکب مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) در همایش جاماندگان اربعین

حجت‌الاسلام والمسلمین گودرزی گفت: موکب مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) در مسیر جاماندگان پیاده‌روی اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین «هادی گودرزی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) (واقع در شهر ری، سه راه ورامین، به سمت حرم، قبل از بیمارستان فیروزآبادی،  خیابان شهید اسماعیلی، آرد ایران) مجلس روضه و سوگواری در چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و قیام عاشورا، در شب و روز اربعین حسینی، 26 و 27 شهریورماه برگزار می کند، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین رحمان پور در این مراسم که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، سخنرانی و دو تن از ذاکران اهل بیت (ع) مداحی می کنند. اطعام نمازگزاران نیز صورت می گیرد.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) در ادامه با بیان این مسجد با شیوع ویروس کرونا همکاری خود را با سایر مساجد محله اقدسیه شهر ری افزایش داده است، ادامه داد: اهالی این خانه خدا در حوزه های مختلف با دو مسجد صاحب‌الزمان (عج) و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) بیشترین همکاری را در مقابله با شیوع بیماری کرونا، توزیع بسته های ارزاق، شناسایی خانواده های نیازمند و راه اندازی کاروان های خودرویی در سوگ یا شادی اهل بیت (ع) داشته اند.

 

وی گفت: همکاری مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) با این دو مسجد در خدمت رسانی به شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی هم برقرار است و موکب خدماتی و فرهنگی را در روز اربعین حسینی، 26 شهریور ماه در خیابان فدائیان اسلامی برپا می کند. توزیع آب، شربت و اطعام میان مردم از جمله برنامه های این موکب است.

 

گودرزی در ادامه درباره سایر برنامه های این مسجد در ماه صفر، گفت: مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) در ابتدای ماه صفر همچون سایر ماه ها با همراهی خیران، یک راس گوسفند قربانی و گوشت آن را میان نیازمندان توزیع کرد. توزیع کمک مومنانه در این ماه نیز صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابراهیم خلیل (ع) که مجوز خود را از کمیته امداد امام خمینی (ره) دریافت کرده است، 120 خانواده را تحت پوشش دارد و هر ماه به اشکال مختلف کمک های لازم را در اختیار این نیازمندان قرار می دهد.

کد خبر 1210849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha