بیش از ۱۷ هزار شغل در تعاونی‌های کردستان ایجاد شده است

پیشکاری گفت: تعاونی‌های استان کردستان تاکنون برای ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

فرزاد پیشکاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۹۳۸ تعاونی در کردستان وجود دارد که ۱۸۴ هزار نفر کردستانی عضو آنها هستند و  تعاونی‌های استان تاکنون برای ۱۷ هزار و ۴۶۰ نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه از هفته تعاون سال گذشته تاکنون هفت هزار و ۵۷۵ نفر ساعت دوره آموزشی حضوری و ۵ هزار و ۲۱۹ نفر ساعت دوره آموزشی مجازی به اعضای تعاونی‌ها ارائه شده است، بیان کرد: طی سال گذشته ۶۱ شرکت تعاونی با سه هزار و ۱۲۶ نفر به ثبت رسیده است

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به تعاونی‌های زنان سرپرست خانوار و معلولین استان نیز در این مدت پرداخت شده است.

 

پیشکاری عنوان کرد: در حال حاضر براساس آمارهای موجود سهم تعاون در اقتصاد کشور پنج درصد است که افزایش آن به ۲۵ درصد در اولویت قرار گرفته است.

 

وی سهم اشتغال استان در سال جاری را۳۳ هزار و ۵۱۳ نفر برشمرد و گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۲۵۰ نفر آن در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه سال گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال سهم استان در تسهیلات مشاغل خانگی بود که امسال به ۸۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است، اضافه کرد: تاکنون ۷۰ درصد معادل ۵۶۰ میلیارد ریال از سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در استان توزیع شده است.

 

وی اضافه کرد: در حوزه مشاغل پایدار روستایی هم ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات داریم که به طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی در روستاهای استان پرداخت می‌شود.

 

پیشکاری اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح مشاغل پایدار روستایی تاکنون به عبارتی طی سه سال اخیر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به طرح های روستایی در استان تسهیلات پرداخت شده است.

کد خبر 1211042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha