احزاب و گروه های عراقی اختلافات را کنار بگذارند/ در روزهای آینده با آرام شدن جو عراق سفر زائران اربعین انجام می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلافات در کشور عراق گفت: امیدواریم در روزهای آینده با حل مشکلات داخلی کشور عراق شاهد سفر زائران اربعین به این کشور باشیم.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به وضعیت داخلی عراق گفت: اخبار عراق مایه تاسف و ناراحتی ما شده است. افرادی که در این کشور بر اثر کشمکش های داخلی شهید شده اند از جوانان مسلمان عراق بودند و این جای تاسف دارد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افراد و سازمان ها و دولت هایی از منطقه که پشت این قضیه هستند و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مردم شیعه و سنی عراق می کنند، مطمئن باشند که به هدف شان نمی رسند.

 

وی تصریح کرد: ما امیدواریم ملت عراق هرچه سریع تر به خودشان بیایند و گروه ها و احزاب سیاسی و مذهبی در این کشور به اتحاد و همدلی برسند، اختلافات را کنار بگذارند و اجازه ندهند که بیش از این دولت های منطقه در این قضیه دخالت کنند.

 

وی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران حاضر است در این قضیه نقش واسطه گری را به عهده گیرد تا این اختلافات بین احزاب، مردم و دولت و مجلس عراق حل شود و آنها به اتحاد و انسجام برسند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قبلا نیز در عراق این کشمکش ها و اختلافات بود و مردم عراق خودشان به اتحاد و انسجام رسیدند و این مشکلات را حل کردند.

 

رضازاده خاطرنشان کرد: مطمئن ایم در روزهای آینده کشور عراق آرام خواهد شد و مشکلی برای سفر زائران اربعین وجود نخواهد داشت.

کد خبر 1211049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha