طبق سند راهبردی از نخبگان حمایت می کنیم

زارع از حمایت معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح از نخبگان طبق سند راهبردی این معاونت خبر داد و گفت: این طرح ها در سراسر کشور حمایت می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، « حسن زارع» امروز(سه شنبه، ۸شهریور) در حاشیه بازدید از دستگاه دروگر سنبل آبی توسط مخترع اهل انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق سند اعتلای بسیج و نقشه جامع علمی کشور و با استناد به شعار سال در سفری که به استان گیلان داشتیم از اختراعات و طرح‌های علمی بسیجیان بازدید کردیم.

 
نماینده علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح به حمایت از نخبگان در سند راهبردی معاونت علوم و تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و این طرح ها را مختص یک استان نداست و افزود: این طرح ها در سراسر کشور مورد حمایت قرار می گیرند تا در تولید، اشتغال موجب اعتلای کشور شوند. 
 
وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت های سپاه، همکاری دولتمردان و مسئولان علمی پیشرفت علمی استان رقم بخورد.
 
وی تاکید کرد: براساس سند جامع و نقشه راهبردی جمهوری اسلامی ایران باید تا سال ۱۴۱۴ به قطب علمی منطقه تبدیل شود و در زمره ۱۰ کشور علمی دنیا قرار گیرد. روندی که امروز در استان گیلان مشاهده شد امیدوار کننده است. 
 
زارع رشد منفی جمعیت، تولید حجم بالای پسماند و زباله، مشکلات عدیده تالاب انزلی مانند سنبل آبی را از جمله مسائلی دانست که توسط نخبگان این استان باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
 
وی در ادامه به درگیری ۴۰ درصدی استان‌های شمالی با بیماری سرطان اشاره و تاکید کرد: یک مرکز درمانی سرطان شناسی با مرکزیت استان گیلان برای استان های شمالی احداث می شود.
 
کد خبر 1211068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha