اسرا با تحمل سختی های بسیار در دوران اسارت آبرومندانه وارد میهن اسلامی شدند

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه آزادگان برای حفظ انقلاب و تمامیت ارضی و استقلال کشور با شرف و آبرو در صحنه نبرد آمدند، گفت: اسرا نماد مقاومت و ایثار هستند و با تمام رنج ها و سخت ها آبرومند وارد میهن اسلامی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم مراسم سالیانه گرامیداشت و تجلیل از حماسه آفرینی ها و ایثارگری های آزادگان سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران در مورد سالیانه تجلیل از آزادگان ارتش گفت: 26 مرداد ماه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز ایران اسلامی بود و ما این روز را گرامی می داریم. این مراسم نیز قرار بود در آن روز برگزار شود اما به دلیل اینکه ما رزمایش پهبادی جمهوری اسلامی ایران همزمان شد با اندکی تاخیر امروز میزبان آنها بودیم.

 

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: آزادگان نماد ایثار و مقاومت ملت ایران هستند. ما اگر سالی یک بار به بهانه بزرگداشت سالروز آزادی آنها این عزیزان را دعوت می کنیم و میزبان آنها هستیم و قدردانی کوچکی از آنها می کنیم، این کمترین کاری است که می توانیم نسبت به آنها انجام دهیم.

 

وی گفت: آزادگان به ویژه آن افرادی که هم آزاده و هم جانباز هستند در مورد اسارت از کم تا زیاد سالیان زیادی را در اسارت سپری کردند و اگر پای صحبت آنها بنشینیم و خاطرات آنها را گوش دهیم، می بینیم که دقیقا آنچه که رژیم بعث عراق نسبت به اسرا انجام داد، خلاف قوانین بین المللی بود یعنی هیچ گاه در هیچ جنگی در دنیا در تاریخ دیده نشده است که این قدر نسبت به اسرا شکنجه، آزار و اذیت داشته باشند و این گونه افراد را در زیر شکنجه نگاه دارند. شکنجه ها در ابعاد مختلف روحی، جسمی، غذا، درمان، آب و بهداشت و در تمام ابعاد بوده است.

 

وی ادامه داد: اسرا و آزادگان نماد مقاومت و ایثار هستند و برعکس تمام اسرای عراقی در جمهوری اسلامی ایران در بهترین وضعیت ممکن دوران اسارت خود را سپری کردند.

 

وی ادامه داد: بهترین وضعیت از لحاظ رفتار اسلامی، آموزش، لباس، بهداشت، درمان و قوانین بین المللی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای اسرای عراقی اجرا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: درصد بسیار بالایی از اسرای عراقی وقتی آزاد شدند، نرفتند و گفتند ما می خواهیم در ایران بمانیم و هستیم. این نشان دهنده آن است که نحوه رفتار جمهوری اسلامی ایران با اسرا کاملا مطابق با قوانین بین المللی و قوانین اسلامی بوده است.

 

وی یاداور شد: رفتار رژیم بعث با اسرای جمهوری اسلامی ایران نه اسلامی بود و نه قوانین بین  المللی را رعایت کردند. بیشترین شکنجه را اسرای جمهوری اسلامی ایران در رژیم بعث عراق متحمل شدند و همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند اسرا صبر و استقامت به اسلام بخشیدند و این جمله بسیار زیباست و اینکه صبر و استقامت آزادگان به اسلام آبرو بخشید و این جمله برازنده عزیزان آزاده ما بسیار زیبنده است.

 

وی گفت: ما دست آزادگان را می بوسیم و از آنها تشکر و قدردانی می کنیم. آنها کسانی بودند که برای حفظ انقلاب و تمامیت ارضی و استقلال کشور با شرف و آبرو به صحنه نبرد آمدند، جانباز شده و شکنجه های بسیاری را تحمل کردند و سپس به آغوش میهن اسلامی بازگشتند. اسرا با تمام رنج ها و سخت ها آبرومند وارد میهن اسلامی شدند ما و وجود تک تک آنها را ارج می نهیم.

 

 

 

 

کد خبر 1211404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha