پرداخت بیش از هزار فقره تسهیلات ازدواج

مراد نژاد گفت: طی یک سال گذشته هزار و ۳۶۰ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «وحید مرادنژاد» ظهر امروز (9 شهریور) در نشست خبری اظهارداشت: طی یک سال گذشته هزار و 360 فقره تسهیلات ازدواج به ارزش هزار و 300 میلیارد ریال در استان به متقاضیان پرداخت شده است.

 

وی با بیان اینکه در 8 ماهه اخیر 40 درصد وام های پرداخی بدون ضامن و بر اساس اعتبار سنجی پرداخت شده است، گفت: در این مدت سقف تسهیلات از 50 به 200 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته 6 هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی به ارزش حدود چهار هزار میلیارد ریال در خراسان جنوبی پرداخت شده است، گفت: رقم پرداخت شده در کشور طی یک سال گذشته در این زمینه 80 هزار میلیارد ریال برای 730 هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی بوده است.

 

به گفته وی در یک سال گذشته 730 هزار فقره تسهیلات اشتغال‌زایی توسط این بانک به ارزش حدود 80 هزار میلیارد ریال در کل کشور پرداخت شد.

 

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال میزان مصارف بانک مهر ایران در خراسان جنوبی 2 هزار و 100 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است، افزود: این رقم سال گذشته هزار و 300 میلیارد تومان بوده است.

 

مرادنژاد تعداد کل مشتریان بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان را 220 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در هشت ماه اخیر و شروع دوره مدیریت جدید منابع بانک در استان از هزار و 100 میلیارد تومان به هزار و 900 میلیارد تومان رسیده که نشان از رشد 72.5 درصدی دارد.

 

وی هدفگذاری بانک مهر قرض الحسنه ایران در استان را برای امسال جذب 2 هزار و 500 میلیارد تومان منابع اعلام کرد و گفت: این در حالی است که منابع بانک در سال گذشته برای استان هزار و 900 میلیارد تومان بوده است.

 

وی با اشاره به رشد 72.5 درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی در 8 ماهه گذشته یادآورشد: این رقم در کشور 62.5 درصد رشد داشته است.

 

وی از پرداخت 17 هزار فقره وام در 5ماه گذشته سال جاری در استان خبر داد و گفت: طی این مدت در کشور نیز یک میلیون  و 100 هزار فقره وام پرداخت شده است.

 

مرادنژاد با بیان اینکه تسهیلات تکلیفی ازدواج نیز در سال 1400 نسبت به  سال 1399 در کشور از رشد 250 درصدی و در استان از رشد 245 درصدی برخوردار بود، از مهمترین اقدامات دولت مردمی به پرداخت وام‌های بدون ضامن و توسعه فرآیند اعتبارسنجی (سامانه ضمان) اشاره کرد.

 

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی از ایجاد شعب مجازی در همه استان‌های کشوربه عنوان یکی از اقدامات نوین بانک قرض الحسنه مهر ایران نام برد و گفت: در حال حاضر تمامی خدماتی که در شعب حضوری به مشتریان ارایه می‌شود به صورت مجازی نیز قابل انجام است.

 

مرادنژاد از هدفگذاری‌ها بانک قرض الحسنه مهر ایران به افزایش چهار برابری پرداخت وام در استان تا پایان سال اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس برآورد انجام شده پیش بینی می‌ شود تعداد وام‌های پرداخت شده تا پایان سال به 55 هزار فقره برسد.

 

وی حرکت به سمت جذب 20 میلیون مشتری فعال را از اقدامات پیش رو دانسته و خواستار تبیین به مردم برای افتتاح حساب و افزایش شمولیت قرض الحسنه در جامعه شد.

 

به گفته وی رتبه اول منابع و تسهیلات قرض الحسنه استان مختص بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

 

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در خراسان جنوبی افزایش سرمایه از پنج هزار به 10 هزار میلیارد تومان و توسعه برنامه‌های بین‌المللی قرض‌الحسنه در ارتباط با بانک‌های اسلامی سایر کشورها را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در رفع محرومیت و ایجاد اشتغال به دولت کمک می کند.

 

وی هدف‌گذاری برای منابع 200 هزار میلیارد تومانی و قرار گرفتن در جمع 6 بانک برتر کشور در سال 1401، رونمایی از فرابانک(پلتفرم یکپارچه بانک بر مبنای بانکداری غیرحضوری) در 2 ماه آینده، کاهش و حذف کارمزد ثابت از چهار به صفر درصد و ... را از اقدامات و برنامه های پیش رو عنوان کرد.

 

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خراسان جنوبی توسعه فرآیند غیرحضوری اعتبارسنجی و اخذ وثایق الکترونیکی (سفته الکترونیک و توثیق سهام)، حرکت به سمت کارت مهر، اصلاح اساسنامه و توسعه بانکداری قرض‌الحسنه، کاهش تعدد سامانه‌های بانک و حرکت به سمت یک پلتفرم جامع، حذف شعب ناکارآمد و کاهش هزینه‌های تمام شده بانک و... را از دیگر برنامه‌های پیش رو اعلام کرد.

 

 

کد خبر 1211486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha