مرکز گذری کاهش آسیب دوباره راه اندازی می شود

سرپرست بهزیستی فاروج گفت: مرکز گذری کاهش آسیب که به دلایل مالی تعطیل شده بود، دوباره راه اندازی می شود.

«مهدی رحمانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: این مرکز که با مدیریت بخش خصوصی اداره می شد به دلیل پرداخت نشدن معوقاتش از سال 98 تعطیل شد که با پیگیری های انجام شده، معوقات وصول شد.
 

سرپرست بهزیستی فاروج افزود: با توجه به عدم سکونت مدیریت مجموعه در شهرستان، با وجود  وصول شدن مطالبات، مرکز تعطیل بود.

 

رحمانی گفت:  متقاضی جدید راه اندازی این مرکز معرفی شده و در صورت موافقت متولیان در سازمان بهزیستی این مرکز ظرف دو تا سه ماه آینده فعالیت خود را از سر می گیرد.

 

وی افزود: میانگین ماهانه این مرکز در زمان فعالیت به 40 نفر خدمات می داد.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و آگاه سازی، پایه اصلی خدمات مراكز کاهش آسیب (DIC) را تشكیل می دهد، بیان کرد:  این مراكز در راستای كاهش هر چه بیشتر آسیب های جسمی و روانی ناشی از مصرف مواد مخدر به مراجعه كنندگان كارتُن خواب و گرفتار بیماری اعتیاد خدمات ارایه می دهد.

 

رحمانی افزود: اجزای این برنامه ها، عوارض سوء مصرف مواد همچون بیماری های عفونی و خونی (ایدز و هپاتیت) را بدون نیاز به توقف مصرف تا اندازه زیادی كاهش می دهد و  در واقع برنامه كاهش آسیب، پذیرش مساله سوء مصرف مواد در جامعه است به این معنا كه تلاش می شود فرد مصرف كننده در مسیر مصرف مواد با اعمال نادرست و ناآگاهانه به خود و دیگران آسیب نرساند.

 

وی همچنین با اشاره به برنامه های این مراكز برای مصرف كنندگانی كه به حضور فیزیكی در مركز تمایل ندارند، گفت: با راه اندازی مركز گذری، روزانه و تیم های امدادرسان سیار، چنین بیمارانی نیز هدف خدمات رفاهی، آموزشی، بهداشتی و درمانی مركز قرار می گیرند و  تیم امدادرسان  دست كم دونفره است كه به معتادانی كه به مراكز مراجعه نمی كنند، خدمات كاهش آسیب را ارایه می دهد.

 

کد خبر 1211628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha