تالار مرکزی ساری از بهترین مراکز فرهنگی و هنری کشور است/ دولت سیزدهم اهل شعار نیست

اسماعیلی گفت: دولت سیزدهم اهل شعار نیست و کارنامه ارائه می‌دهد، تلاش داریم کار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه روی زمین نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «محمدمهدی اسماعیلی» امروز(۱۱ شهریور) در آئین افتتاح تالار مرکزی ساری بابیان اینکه این مجموعه فرهنگی در کشور کم‌نظیر است، اظهار کرد: تلاش شده آخرین فناوری‌های روز در این مجموعه تعبیه شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دغدغه اهالی فرهنگ و هنر استان مازندران برای فرسوده‌شدن بخشی از پروژه تالار مرکزی ساری در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی این تالار از سال ۱۳۸۶ آغاز گردید و ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار در سال‌های گذشته برای این پروژه هزینه شد و اخیراً نیز ۸۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل این پروژه بزرگ تخصیص یافت.

 

 

اسماعیلی بابیان اینکه زیربنای این طرح بزرگ ۱۲ هزار و ۹۶۷ مترمربع است، تصریح کرد: تالار مرکزی ساری ازنظر زیبایی، استاندارد و امکانات فیزیکی از بهترین مراکز فرهنگی و هنری کشور است.

 

وی گفت: این ابر مجتمع دارای سه سالن اختصاصی سالن آمفی‌تئاتر  با ظرفیت ۶۰۱ صندلی، سالن موسیقی با ظرفیت  ۱۵۸ صندلی و سالن سینما با ظرفیت ۱۸۷ صندلی، کارگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های ساخت دکور، کلاس‌های آموزشی، دفاتر انجمن‌های مختلف فرهنگی شامل موسیقی و تئاتر، هنرهای تجسمی و همچنین مکان‌های رفاهی شامل کافی‌شاپ، نمازخانه، نگارخانه، کتابخانه و فضاهای اداری، خدماتی و تأسیساتی است.

 

اسماعیلی از احداث و تکمیل ۱۵ مجموعه فرهنگی هنری در سراسر کشور خبر داد و افزود: بسیاری از این پروژه‌ها در حال تبدیل به موزه عبرت بودن که به همت دولت سیزدهم در حال تکمیل می‌باشند و انشا الله به‌زودی در اختیار ملت شریف ایران اسلامی در استان‌های مختلف قرار خواهند گرفت.

 

وی بابیان اینکه دولت سیزدهم اهل شعار نیست و کارنامه ارائه می‌دهد، گفت: تلاش داریم کار اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه روی زمین نماند.

 

اسماعیلی به همت دولت سیزدهم برای حفظ و تقویت شرکت چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد  و گفت: ماهانه  ۱۰۰۰تن  کاغذ این شرکت به حوزه نشر کشور اختصاص خواهد یافت.

 

اسماعیلی از تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری خبر داد و افزود: امید است کتابخانه مرکزی ساری سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 

وی بابیان اینکه دولت‌های مهم و تاریخ‌ساز کشور در مازندران شکل‌گرفته‌اند، گفت: نام‌گذاری روز مازندران در تقویم جمهوری اسلامی ایران نشان از اهمیت نقش و جایگاه این استان در عرصه‌های مختلف کشور دارد.

کد خبر 1211882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha