انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر رسالت خطیری بر دوش همگان است

حجت الاسلام والمسلمین حقیان، بر ضرورت توجه و عمل به دو فریضه واجب امربه معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: همه دستگاه ها موظف هستند شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «رضا حقیان»، امروز(12شهریور)، در جلسه اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان اظهارداشت: خدمت به مردم، امر به معروف و نهی از منکر از مصادیق عبادات اجتماعی است.

 

وی افزود: فلسفه عبادات فردی و عبادات اجتماعی جز تکامل انسان، سعادتمندی در دنیا و آخرت و رشد معنوی انسان چیز دیگری نخواهد بود.

 

حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه اولین کسی که در انجام تکالیف و عبادات اجتماعی بهره‌مند و سودمند خواهد شد خود فرد است و بعد اجتماع، عنوان کرد: انجام این تکالیف یک تجارت سودمند است که ضرری در آن نیست.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با استناد به روایات تاکید ویژه‌ای به عبادات اجتماعی وجود دارد وخدمت به مردم یکی از این موارد است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان خطاب به کارکنان اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان گفت: خدمت شما کارکنان به ارباب رجوع بسیار مهم است چون گره گشایی می کنید و اگر نگاه این گونه باشد خستگی کار وجود نخواهد داشت.

 

وی در رابطه با اهمیت و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: اگر این دو واجب نباشد دیگر واجبات و تکالیف شرعی در جامعه شکل نمی گیرد و به سرانجام نمی رسد.

 

حجت الاسلام حقیان بیان کرد: امربه معروف و نهی از منکر دو واجب کلیدی هستند که واجب کفایی می باشند و به هم وابسته هستند و همه دستگاه ها موظف هستند شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دهند.

 

وی اظهار کرد: اگر ما نسبت به این دو فریضه واجب بی تفاوت باشیم شرارت غالب خواهد شد و جامعه مغلوب شرارت خواهد شد.

کد خبر 1212236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha