بزرگداشت حضرت رقیه(س) در ۱۵ نقطه آران و بیدگل برگزار شد

مسئول دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی شهرستان آران و بیدگل از برگزاری همایش حضرت رقیه(س) در ۱۵ نقطه این شهرستان خبر داد.

«حسن نبوی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با نخستین جمعه ماه صفر، چهار هزار مادر و کودک ۳ تا ۵ ساله در همایش حضرت رقیه(س) آران و بیدگل شرکت کردند.

 

مسئول دبیرخانه دائمی آیین ها و همایش های مذهبی آران و بیدگل افزود: این همایش همزمان با سراسر کشور در ۱۵ نقطه شامل ۶ نقطه شهری و ۹ نقطه روستایی آران و بیدگل توسط هیئات مذهبی و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

 

نبوی زاده بیان کرد: دختران با پیشانی‌بند متبرک به نام حضرت رقیه و لباس‌های متحدالشکل به همراه مادران خود در همایش‌های بزرگداشت حضرت رقیه(س) در شهرستان آران و بیدگل شرکت کردند.

 

این فعال فرهنگی مذهبی افزود: قرائت قرآن، دکلمه‌خوانی، سخنرانی مذهبی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) از جمله برنامه‌های مشترک همایش‌های بزرگداشت حضرت رقیه(س) در این شهرستان بود.

 

نبوی زاده بیان کرد: تعدادی چادر مشکی هم از سوی خیّران تدارک دیده شده بود که به کودکان سه ساله حاضر در همایش های حضرت رقیه(س) شهرستان آران و بیدگل که نامشان مزین به نام حضرت رقیه(س) بود اهدا شد.

 

حضرت رقیه (س) در سال ۵۷ هجری قمری متولد شد. با تولد ایشان خانه امام حسین (ع) و ام اسحق گرمای تازه ای یافت، اما در همان ابتدای کودکی، مادر را از دست داد و در دامان عمه اش حضرت زینب(س) تربیت شد تا این که در سال ۶۰ هجری قمری، حضرت رقیه (س) به همراه کاروان امام حسین(ع)راهی کربلا شد. گفته می‌شود روز عاشورا، هنگام وداع امام حسین (ع) با اهل بیت، حضرت رقیه (س) خواب بود و پدر را ندید، لذا بارها از عمه اش زینب (س) سراغ پدر را گرفت.

 

دختر سه ساله امام حسین (ع) بعد از شهادت پدر و یارانش در عصر عاشورا، به همراه دیگر زنان بنی‌هاشم توسط سپاه یزید به اسیری رفتند و در خرابه‌های شام به شهادت رسیدند.

 

 

 

کد خبر 1212348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha