موضوع تخریب خانه تاریخی و ثبت ملی آذرباد پیگیری حقوقی خواهد شد

ارسطو‌زاده گفت: موضوع تخریب خانه تاریخی آذرباد از زوایای مختلف حقوقی پیگیری خواهد شد تا شاهد تکرار فجایع اینچنینی نباشیم.

«محمدحسین ارسطوزاده» در حاشیه بازدید از خانه تاریخی و ثبت ملی آذرباد که بخشی از آن بدون مجوز تخریب شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، با ابراز تاسف از وقوع چنین اتفاقی اظهار کرد: هرگونه اقدام به آسیب و تخریب آثار تاریخی و ثبت ملی تبعات قانونی برای متخلفان دارد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خوزستان با تاکید بر اینکه موضوع تخریب خانه تاریخی آذرباد تا حصول نتیجه توسط واحد حقوقی اداره میراث فرهنگی پیگیری خواهد شد افزود: چنین رفتاری با بافت ارزشمند دزفول که نشان دهنده هویت و پیشینه فرهنگی و تاریخی و اصالت این شهر است زیبنده نیست.

 

وی با بیان اینکه توجه به بافت تاریخی دزفول می تواند مایه شکوفایی اقتصادی و درآمدزایی برای مردم باشد، خواستار همکاری بیش از پیش شهرداری و شورای شهر دزفول در زمینه صیانت و حفاظت از بافت تاریخی و آثار ملی و تاریخی این شهرستان شد.

 

ارسطو زاده اضافه کرد: هرجا که شهرداری و شورای شهر به عنوان یک نهاد مردمی در هرمنطقه ای به موضوع حفاظت میراث فرهنگی و رعایت قوانین و ضوابط ورود کردند و همکاری داشته اند سرمنشا خیر و برکت و منجر به احیای آن شهر شده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه توجه و حفاظت از میراث فرهنگی می توانند منجر به رونق اشتغال و اقتصاد و کارآفرینی شود تصریح کرد: لذا ضرورت دارد شهرداری دزفول به عنوان یک نهاد مردمی در این موضوع ورود سازنده داشته باشد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خوزستان عنوان کرد: محلاتی در دزفول وجود دارد که سرآمد شده و مایه افتخار آفرینی برای استان شده اند لذا ضرورت دارد همه مسئولان نسبت به احیای بافت تاریخی و آثار ارزشمند تاریخی این شهرستان اهتمام ویژه داشته و از وقوع هرگونه اتفاق ناخوشایند جلوگیری کنند.

 

وی تاکید کرد: موضوع تخریب خانه تاریخی آذرباد از زوایای مختلف حقوقی پیگیری خواهد شد تا شاهد تکرار فجایع اینچنینی نباشیم.

 

کد خبر 1212359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha