از  فراهم کردن زمینه اشتغال بانوان تا کمک به خانواده های نیازمند با همت کانون حضرت ابوالفضل(ع) ملایر

سعادت گفت: در حال حاضر۷۰ نفر در دو کارگاهی که به همت و همکاری کانون حضرت ابوالفضل(ع) روستای جیجان رود ملایر راه اندازی شده مشغول فعالیت هستند.

 به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر  کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای جیجان رود ملایر از سال 94 با مجور رسمی کانون های مساجد تاسیس شده و با بیش از یکصد عضو فعال یکی از کانونهای پویا و فعال شهرستان ملای در طول فعالت خود بوده است.

 

 «ریحانه سعادت»  در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر با اشاره به اینکه این کانون در طول سالهای گذشته فعالیت های گسترده‌ای را در حوزه های مختلف فرهنگی، اشتغال ، کلاس های آموزشی و... کمکهای مومنانه و... داشته گفت:در حال حاضر نیز این کانون یکی از کانون های فعال و پویای شهرستان است

مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) روستای جیجان رود ملایر افزود:: با پیگیریها و تلاش های انجام شده از سوی کانون فرهنگی و هنری جیجان رود ملایر تا کنون برای تعداد زیادی از بانوان و آقابان در زمینه های مختلف اشتغال ایجاد شده است..

 

کمک به ساخت حسینیه

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت تا کنون برنامه های مختلفی را برای اعضا داشته افزود:اعضای کانون فعالیتهای مختلفی از جمله کمک در ساخت حسینیه  تعمیرات مدارس ، برگزاری کارگاه های مختلف و.. را داشته و در این امور مشارکت کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی هنری جیجان رود هیچ گاه تعطیل نبوده و فعالیتهای آن در قالب برنامه های مختلف به صورت مستمر ادامه دارد افزود: در ایام کرونا تا کنون نیز برنامه های مختلفی از سوی کانون در راستای خدمت رسانی به مردم روستا انجام شده است.

فعالیت دو کارگاه خیاطی

 

سعدات به فعالیت دو کارگاه خیاطی از سوی این کانون اشاره کرد و افزود:  در حال حاضر70 نفر در این دو کارگاه مشغول کار هستند که تولید لانواع لباس ها از جمله لباسهای مردانه و مانتو را دارند

 

 وی با بیان اینکه یکی از کارگاها با همکاری کمیته امداد راهاندازی شده و بانوان سرپرست خانوار در این کارگاها مشغول کار هستند گفت:  هدف ما ایجاد اشتغال برای بانوان و کسانی است که نیازمند به کار هستند و دراین زمینه تلاش داریم با همکاری سایر نهادها بتوانیم اشتغال بیبشتری را بابا راه اندازی کارگاههای جدید داشته باشیم

 برگزاری دوره های آموزشی محصولات گلخانه ای

مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) روستای جیجان رود ملایر با اشاره به برگزاری دوره آموزشی کاشت قارچ، کاشت زیره  سبزو همچنین کارگاه دار قالی برای بانوان افزود: در این راستا نیز برای بانوان  زیادی اشتغال ایجاد شده و بیش از 50 نفر در این حوزه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار شده اند.

وی   همچنین به سایر فعالیت های کانون اشاره کرد و افزود:  معرفی تعدادی از متقاضیان برای دریافت وام های اشتغال زایی به بانک ها، و صندوق کار آفرینی به همت کانون و دهیاری و شورای روستا از دیگر برنامه ها توسط این کانون بوده است

سعادت به برگزاری برنامه های فرهنگی در مناسبتهای مختلف در این کانون اشاره کرد وافزود: برگزاری مراسم های جشن دراعیاد و همچنین برگزاری مراسم های سوگواری در ایام شها ت ائمه به ویژه ایام محرم از جمله برنامه های کانون بوده است

 

 از توزیع بسته های معیشتی تا تهیه وسایل مورد نیاز معلولان

 

 وی توزیع نذورات شامل گوشت و غذای گرم، بسته معیشتی و.. در بین نیازمندان، برگزاری همایش شیر خوارگان حسسینی، ، برگزاری مراسم های زیارت عاشورا و روضه ،  چله نشینی زیارت عاشورا برای امام حسین،(ع)  توزیع روزانه یک هزار پرس غذای گرم ، و.. را از برنامه های این کانون در ایام محرم برشمرد.

 وی همچنین کمکهای موردی  شامل تهیه ویلچر،  بسته های بهداشتی،  کفش مخصوص  برای  فرد معلول به مبلغ 5میلیون تومان،  تهییه جهیزیه برای زوج نیازمند و.. را از دیگر اقدامات ارزشمند این کانون برشمرد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت ابوالفضل(ع) روستای جیجان رود ملایر به صندوق کار آفرینی ، یک وام  از صندوق کارآفرینی نیز به افراد داده شده تصریح کرد: در این زمینه برای تعدادی از  اعضای کانون  با دریافت این وام در زمینه  ایجاد آرایشگاه مردانه و آرایشگاه بانوان اشتغال ایجاد شد.

 

 برگزاری کلاس های اوقات فراغت

وی همچنین به برگزاری کلاسهای اوقات فراغت  در این کانون اشاره کرد و افزود: این کلاسها نیز در رشته های مختلف  فرهنگی، آموزشی ، قرآنی ، در طول تابستان برای علاقمندان برگزار شده است  که در پایان کلاسها اردوهای تفریحی را نیز برای شرکت کنندگان داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ایام اربعین و 28 صفر نیز توزیع نذورات، برگزاری برنامه های عزاداری، و روضه را نیز دراین کانون خواهیم داشت.

 

کد خبر 1212508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha