شوراهای اسلامی و دهیاران باید دغدغه فرهنگی داشته باشند

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید دغدغه فرهنگی داشته باشند گفت: یکی از مهم‌ترین این دغدغه‌ها بحث نماز جمعه است و تاکید می‌کنم شوراها و دهیاران نسبت به فراهم آوردن امکانات برای بردن مردم به نماز جمعه کوشش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (یکشنبه، ۱۳ شهریور) در همایش شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان رودسر که در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اعضای شورای تامین برگزار شد اظهار داشت: این جلسه یکی از بهترین جلسات کاربردی شهرستان رودسر است که تداوم تخصصی‌تر آن برکات زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه حضور میدانی نیروی انتظامی در صحنه و دادن تذکرات از سوی آنان قطعا به خیر و صلاح بوده و در راستای تامین امنیت جامعه است تصریح کرد: اسلام تنها آئینی است که به امر شورا توجه زیادی دارد و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هم جایگاه شورا را به خوبی مشخص و تبیین کرده است.

 

روحانی با تاکید بر اینکه اعتقاد داریم شوراها بهترین نوع حکومت مردم بر مردم بر مبنای دین هستند یادآور شد: حکومت مردم بر مردم منهای دین در مکتب و جهان بینی توحیدی هیچ معنایی ندارد در حالیکه جایگاه مردم سالاری دینی بسیار مهم و در خور توجه است.

 

وی اذعان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به پیغمبر اکرم(ص) فرمود هر آنچه را که تو نمی‌دانستی به تو یاد دادیم و این یعنی پیامبر علم و دانش کل بود با این حال ایشان به فرمان خداوند نظر اصحاب خود را هم جویا می‌شدند که این اهتمام ورزی اسلام به نظرات و شورا در جنگ خندق قابل مشاهده است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر مخالفت اسلام با خودرأیی را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه اسلام واقعا اهمیت بالایی برای شورا قائل است اضافه کرد: این خصیصه یعنی خودرأیی همان فرهنگ فرعونی است و اسلام چنین چیزی را نمی‌پذیرد.

 

روحانی ادامه داد: مسئولیت‌هایی که به ما واگذار می‌شود خیلی زود سپری می‌شوند و مهم این است که ما در زمان قبول مسئولیت چه خدمات و اقداماتی را برای مردم انجام داده‌ایم، بنابراین باید قدر مسئولیتی را که داریم، بدانیم تا بعدها از کارنامه عملکرد خود شرمنده نباشیم.

 

وی اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور انقلابی و حزب‌اللهی ما فرمودند شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه دهیاران در این دولت انقلابی باید به دور از حزب، گروه و جناح برای مردم خدمت کنند، زیرا سیاسی کاری، سیاست بازی و رساندن خط و خطوط سیاسی در خدمت به مردم در نظام اسلامی پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه نباید خدمت ما به مردم تحت تاثیر این عناوین قرار بگیرد تصریح کرد: شوراها و دهیاران دغدغه زیادی در حوزه انجام کارهای عمرانی و زیربنایی دارند که دغدغه مقدسی است و ما هم از آنان تشکر می‌کنیم اما انتظار دارم در حوزه فرهنگی هم این دغدغه وجود داشته باشد و برای آن برنامه‌ریزی شود.

 

روحانی به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی به ریاست ائمه جمعه اشاره کرد و اذعان کرد: امیدواریم اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران همانطور که به عمران و آبادانی شهر و بخش و‌ روستای خود توجه دارند در مسائل فرهنگی هم دغدغه داشته باشند.

 

وی حضور اعضای شورای اسلامی ‌و دهیاران در مساجد را هم بسیار مهم ذکر کرد و ابراز داشت: دشمن درصدد است تا در کشور اسلام منهای روحانیت را رقم بزند و امام خمینی (ره) فرمود کشور بدون روحانیت مانند کشور بدون طبیب است.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگی که اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران باید داشته باشند بحث نماز جمعه است و تاکید می‌کنم متولیان نسبت به اقامه این فریضه و فراهم آوردن امکانات برای بردن مردم به نماز جمعه اهتمام بورزند.

کد خبر 1212629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha