خدمت رسانی ۶۳ موکب استان قزوین به زائران اربعین حسینی

طاهرخانی گفت: ۶۳ موکب از استان قزوین در حوزه های اسکان، تغذیه، فعالیت های فرهنگی و امورات پزشکی به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی خواهند داشت.

«مهدی طاهرخانی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین گفت: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم که همایش بزرگ تشیع و جهان اسلام است و به همین مناسبت موکب ها برای ارائه خدمات به زائران حسینی به عراق اعزام شده اند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: با همت و تلاش همه مردم استان، 63 موکب خدمات رسان در استان ثبت و برای آنها پروانه صادر شد که مجوز فعالیت به این موکب ها در داخل ایران و کشور عراق داده شده است.

 

وی عنوان کرد: تعدادی از مواکب استان در داخل شهرهای استان و تعدادی در مرز مهران مستقر می شوند و بیشتر موکب ها در کشور عراق مستقر شده و به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی دارند.

 

طاهرخانی اعلام کرد: این موکب ها در چهار قرارگاه ستاد عتبات عالیات سازماندهی شدند که بیشتر مواکب در قرارگاه کربلا حضور دارند و دیگر مواکب هم در قرارگاه نجف، قرارگاه مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و قرارگاه دیگر حرم طفلان مسلم در شهر مسیب مستقر هستند.

 

وی تصریح کرد: اعزام مواکب با خودروها و کالاهای مورد نیاز از تاریخ پنجم صفر برابر با 11 شهریور به کشور عراق آغاز شده و تا تاریخ 16 شهریور در عراق مستقر شده و کار خود را آغاز می کنند و تا 29 شهریور ماه یعنی سه روز بعد از اربعین هم به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمات رسانی خواهند داشت.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطر نشان کرد: این مواکب در بحث اسکان، تغذیه، برنامه های فرهنگی و امورات پزشکی مورد نیاز زائران فعالیت می کنند و بیشتر خدمات مواکب استان در حوزه اسکان و تغذیه زائران خواهد بود.

 

وی یادآور شد: 2 موکب هم به صورت خدماتی ثبت شده اند و کار خدماتی در شهر کربلا و نجف خواهند داشت.

 

کد خبر 1213177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha