الزام ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح/مدیریت تردد و رفاه زائران از طریق سامانه سماح امکان پذیرمی شود

موسوی رابطی گفت: ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح الزامی و در جهت احترام به قوانین و دسترسی به تسهیلات و خدمات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم، سید حسین موسوی رابطی در خصوص فعالیت‌های حج و زیارت در آستانه اربعین گفت: سازمان حج و زیارت یکی از کمیته های ستاد اربعین است که در ثبت نام و اعزام زائران فعال است و در طول مسیر نیز به ارائه خدماتی می پردازد.


مدیر حج و زیارت استان قم افزود: از هنگامی که این مسیر نورانی برای تردد باز شد، هر سال تدابیر بیشتری برای رفاه زائران فراهم شده و امسال نیز مواکبی در قم و مسیر و مرز و کشور عراق تا کربلا مستقر و تسیهلاتی را فراهم کرده است.
وی در مورد سامانه سماح بیان کرد: ثبت نام زائران اربعین در سامانه سماح الزامی و در جهت احترام به قوانین و دسترسی به تسهیلات و خدمات است.


موسوی رابطی عنوان کرد: تا بامداد شنبه 12 شهریور 2 میلیون و 257 هزار و 518 نفر در سامانه سماح کشور ثبت نام کرده بودند که بیش از 90 هزار نفر و 576 نفر از این عزیزان از استان قم ثبت نام کرده اند، البته پیش بینی ستاد 250 هزار نفر از قم است.


وی خاطرنشان کرد: در استان قم از بین افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند نیز 55 هزار و 844 نفر ثبت نام را با پرداخت هزینه بیمه به مبلغ 18 هزار تومان تکمیل کرده بودند.


مدیر حج و زیارت استان قم تاکید کرد: در جهت استفاده از خدمات، زائران باید برای خود و همراهان هزینه بیمه را پرداخت کنند تا بتوانند از خدمات تعریف شده در سفر اربعین استفاده کنند و سفر ایمنی داشته باشند.


وی بیان کرد: در قم 27 دفتر کارگزاری حج و زیارت وجود دارد که برای دسترسی به سامانه سماح آماده ارائه خدمات هستند، همچنین اتباع ساکن قم می توانند به 8 دفتر مشخص شده مراجعه و گواهی موقت برای خروج از مرز دریافت کنند و بدون محدودیت می توانند ار مرزهای مختلف به سمت کربلا مشرف شوند.


موسوی رابطی عنوان کرد: در مجموع زائران باید با مدارک کامل از جمله گذرنامه و یا برگ تردد موقت برای اتباع و همچنین کارت واکسن از مرز عبور کنند، ثبت نام در سماح نیز زمان بازگشت زائران را مشخص می کند.

 

وی تصریح کرد: در جهت ارائه خدمات و تامین پارکینگ نیز تمهیداتی برای زائران اندیشیده شده است؛ دستگاهها می توانند در این مدت تجهیزات خودرویی و حمل و نقل خود را در اختیار زائران قرار دهند به ویژه اینکه تا 20 شهریوراوج حرکت به سمت مرز را داریم.


مدیر حج و زیارت استان قم خاطرنشان کرد: این راهپیمایی عظیم جهانی است و پیش بینی می شود میلیون ها زائر در این پیاده روی شرکت کنند، زائران می توانند با کد رهگیری در تامین ارز برای هر نفر تا 100 دلار از خدمات استفاده کنند.


وی گفت: تا مرز و موکب های زیادی برای ارائه خدمات مستقر هستند هستند و در مورد ایاب و ذهاب نیز تدابیری شده  و 100 دستگاه اتوبوس از قم برای اعزام زائران به مرز در نظر گرفته شده است.


موسوی رابطی در مورد واکسیناسیون بیان کرد: هر واکسنی که در جمهوری اسلامی استفاده کرده ایم کشور عراق پذیرفته است، در این زمینه دو واکسن تزریق شده و دز یادآور توصیه شده است.


وی اظهار داشت: تزریق واکسن به نفع مردم است چرا که از ملیت های مختلف در اربعین حضور دارند و برای رعایت مسائل بهداشتی باید در تزریق واکسن توجه لازم را داشته باشند و یا در خروج از کشور تست پی سی آر را قبل از حرکت به مرز انجام دهند.


مدیر حج و زیارت استان قم عنوان کرد: هر توصیه ای برای رفاه حال مردم است تا سفر را به بهترین شکل پشت سر بگذارند، انتظار می رود زائران به مقررات  قوانین کشور عراق احترام بگذارند.

کد خبر 1213223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha