انجام  بیش از ۸۰ درصد صادرات گیلان از مرزهای آستارا

رضایی‌پور با بیان‌اینکه آستارا در سطح بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: بیش از ۸۰ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای آستارا صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،«عنایت رضایی‌پور» امروز(چهارشنبه، ۱۶ شهریور) جلسه هم اندیشی و بررسی مشکلات ترافیکی گردنه حیران آستارا که با حضور فرماندار نمین برگزار شد، اظهارکرد: آستارا در سطح بین‌المللی اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

فرماندار بندر آستارا بر توجه به منطقه حیران به عنوان نگین گردشگری گیلان تاکید کرد و افزود: بیش از ۸۰ درصد صادرات استان گیلان از مرزهای آستارا صورت می‌گیرد و مسئولان باید به آن نگاه .یزه داشته و مشکلاتش را دریابند.

 

وی با بیان‌اینکه در احداث پروژه تونل دوم حیران آستارا تسریع شود، تصریح‌کرد: با تکمیل تونل دوم محور آستارا – نمین و تعریض محور آستارا به اردبیل شاهد برطرف شدن گره‌های ترافیکی و افزایش حضور گردشگران و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

 

رضایی‌پور با اشاره به اهمیت اولین نشست فرمانداران آستارا و نمین و لزوم همدلی و ارتباط مداوم مسئولان استان گیلان و اردبیل،اظهارکرد: هدف از برگزاری این نشست بررسی و کنترل ترافیک شهرستان در منطقه حیران آستارا و مشکلات حوزه راهداری که باعث سلب آسایش گردشگران بود که با رایزنی، مشورت و برنامه‌ریزی‌های مشترک و راهکارهای مناسب به یک جمع‌بندی مشترک رسیدیم.

 

*۵۰ درصد واحدهای تولیدی اردبیل در نمین فعالیت دارند

«طیب امینی» نیز در این جلسه به صمیمت مردم و مسئولان آستارا و نمین اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم گام‌های مهم و ارزشنمدی در راستای رفع محرومیت و اشتغال‌زایی برداشته است.

 

فرماندار نمین با اشاره به ظرفیت‌های زیرساختی این شهرستان، افزود: ۵۰ درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل شامل ۷۰۰ واحد صنعتی تولیدی در شهرستان نمین فعالیت دارند.

 

وی تصریح‌کرد: کارخانه سیمان اردبیل، شهرک صنعتی، واحد های بخش خصوصی و دیگر فعالیت‌های مهم اقتصادی نشان از اهمیت نمین در اقتصاد منطقه دارد.

 

امینی به حضور هفتگی ۱۰ هزار نفر گردشگر در شهرستان نمین اشاره کرد و گفت: با توجه به همسایگی بندر آستارا و نمین و اشتراکات فرهنگی نزدیک و حضور گردشگران در محورهای مواصلاتی این دو شهرستان نیاز به نشست‌های متعدد جهت برطرف کردن مسائل، مشکلات و گره‌های ترافیکی داریم.

 

فرماندار نمین همکاری تنگاتنگ دستگاه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه دو شهرستان برای هدایت ترافیک خودروهای گردشگران در اواخر هفته را از مصوبات نشست دوجانبه خود با فرماندار آستارا عنوان کرد و افزود: شهرستان نمین و آستارا از قدمت فرهنگی بالایی برخوردار بوده و با توجه به مشترکات مهم فرهنگی آستارا و نمین میان دستگاه‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دو شهرستان باید تعامل و همکاری باشد.

کد خبر 1213634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha