برپایی هشت موکب در ملایر

حجت الاسلام نجفی گفت:همزمان با ایام اربعین حسینی هشت موکب در سطح شهرستان ملایر برپا شده که تعدادی از این موکبها فعالیت خود را از چند روز گذشته شروع کرده و ما بقی نیز طی روزهای آینده فعال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ملایر همه ساله همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان عشق و ارادت و دلدادگی عاشقان حسینی به اوج خود می‌رسد و دلدادگان کوی دوست سر از پا نشناخته و در مسیر عشق حسین(ع)  با پای پیاده دلها را به حرم گره زده و راهی بین الحرمین می‌شوند.

در این میان کسانی که توان طی مسیر ندارند به نوعی دیگر عشق و ارادت خود را به اربابشان نشان می‌دهند و با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکبهای حسینی به زائران ابا عبدالله خدمات رسانی می‌کنند و بسیاری از مردم نیز با نذورات و کمکها و خدمات خود در این موکب ها عشق و ارادت خود را به اربابشان نشان می‌دهند.

 امسال نیز بعد از دو سال کرونا و هموار شدن مسیر برای ورود زائران اربعین به کربلای معلی موکب‌های حسینی شهرستان همزمان با سراسر کشور فعال شده تا خدمات رسانی به زائران حسین به نحو احسن صورت بگیرد.

 

برپایی هشت موکب حسینی در ملایر

 «حجت‌الاسلام روح الله نجفی »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از ملایر گفت: در راستای خدمات دهی به زائران حسینی جلسات هماهنگی و برپایی موکبهای حسینی به ریاست فرماندار ملایر  به عنوان مسئول اصلی در راستای برپایی موکبها تشکیل و همچنین جلسات دیگری نیز در راستای توجیه سازی موکب داران برای خدمات دهی به زائران در دفتر امام جمعه ملایر تشکیل شد.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه  هزمان با ایام اربعین حسینی هشت موکب در سطح شهرستان ملایر برپا شده است افزود: تعدادی از این موکبها فعالیت خود را از چند روز گذشته شروع کرده و ما بقی نیز طی روزهای آینده فعال می‌شوند.

وی  این موکبها را شامل موکب فاطمه الزهرا(س) در مسیر بهشت هاجر ملایر، موکب امام رضا (ع)شهر زنگنه، موکب قمر بنی هاشم روستای توجغاز، موکب روستای دهنو آورزمان، موکب آورزمان، موکب انوج و موکب حسین آباد ناظم  برشمرد.

وی با بیان اینکه ورود زائران به شهر ملایر ابتدا در موکب زنگنه بوده و پذیرایی از زائران در این موکب انجام می‌شود گفت: در ادامه نیز سایر موکبها پذیرایی از زائریان امام حسین(ع) را بر عهده دارند.

 وی با اشاره به فراهم شدن همه زیر ساختها در موکبها گفت: در ابن زمینه با کمکهای مردمی و نذورات و کمکهای خیرین هزینه های پذیرایی از زائران تامین شده و کمکهای زیر ساختی نیز با همکاری سایر دستگاههای شهرستان و دستگاههای خدماتی صورت گرفته است

 مدیر اداره تبلیغات ملایر با بیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان نیز  در راستای امنیت ز زائران ر موکبها حضور دارد افزود: همچنین برای جلوگیری از حوادث احتمالی هلال احمر، آتشنشانی، بهداشت و... نیز پای کار هستند.

 وی همچنین به استقرار یک روحانی در هر موکب اشاره کرد و گفت: این روحانیون از سوی اداره تبلیغات اسلامی  برای برپایی نماز جماعت و همچنین پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی در موکب‌ها ها مستقر هستند.

حجت الاسلام  نجفی اضافه کرد: علاوه بر پذیرایی وعده های غذایی از زائران میان وعده، خدات استحمام، سرویس های بهداشتی، پیرایش کفاشی، تعمیرلت خودرو ، خدمات فرهنگی و... نیز از سوی  خادمان موکبها و مردم به زائران ارائه می‌شود.

وی به اسکان زائران در موکب‌های حسینی شهرستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه 20 نقطه شامل، دانشگاه ملایر، مدارس و مساجد و حسینیه ها  برای اسکان زائران در نظر گرفته شده که زائران معرفی شده از موکب برای اسکان می توانند به این مکانها مراجعه کنند.

 وی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها بیش از دو میلیون از زائران اربعین از مسیر استان همدان عبور می‌کنند گفت: بسیاری از این زائران از مسیر شهرستان ملایر می‌گذرند که  در این راستا همه همت و تلاش مسئولان و موکب داران ارائه خدمات با کیفیت مناسب به زائران است.

 کمکهای زیر ساختی  اوقاف ملایر به موکب ها

 در ادامه حجت الاسلام «ابوذر عباسی»  نیز در گفت و گو با شبستان با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از موکب‌ها گفت: شب گذشته یک بازدیدی با معاون ستاد مردمی اربعین ملایر باز موکبها  داشتیم که  اداره اوقاف و امور خیریه ملایر طبق سنوات گذشته همراه و همگام با موکبها کمکهای لازم را خواهد داشت

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه این اداره بر اساس نیت واقف عمل می‌کند افزود: در این زمینه با اخذ مجوز از اداره تحقیق اوقاف استان و  اقرب به نیت واقب عمل می کنیم.

 وی افزود: در این راستا در نظر داریم به تعدادی از موکبهای شهرستان کمکهای از قبیل  تامین برنج و گوشت را داشته باشیم

 وی افزود: همچنین کمکهای زیر ساختی مانند داربست، بنر، فعالیتهای فرهنگی، و.. را نیز این اداره  به دیگر موکبهای شهرستان خواهد داشت.

 

 

حرکت ۲۶ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس از ملایر به سوی مرزهای عراق

 

«سیداسماعیل صفوی‌زاده »نیز در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: تاکنون ۱۳ دستگاه اتوبوس، ۱۳ دستگاه مینی بوس و ۴۰ خودروی سواری از شهرستان ملایر به سوی مرزهای عراق حرکت کرده‌اند ا و کثر زائران اربعین حسینی از طریق کاروان برای تهیه بلیت اقدام می‌کنند، افزود: برخی مسافران نیز به صورت اینترنتی برای رزرو بلیت اقدام می‌کنند.

 

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ملایر:افزود ۱۲ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی به صورت ۲۴ ساعته در طول محورهای شهرستان به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

 

وی از برپایی میز خدمت در ترمینال ملایر واقع در میدان استقلال توسط نیروهای راهداری خبر داد و اظهار کرد: نیروهای راهداری هر روزه تا ۱:۳۰ بامداد در ترمینال ملایر آماده خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

 

صفوی‌زاده خاطرنشان کرد: ۴۳ نیروی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان با ۳۰ دستگاه ماشین آلات در این ایام به زائران اربعین حسینی در طول محورها خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

 

میز خدمت اربعین حسینی

«حسین فارسی» هم در گفت و گو با خبرنگار شبستان از برپایی میز خدمت اربعین حسینی برای ارائه خدمت به زائران خبر داد و گفت: تمدید و تعویض آنی گذرنامه چهارشنبه ۱۶ شهریورماه در شعبه مرکزی بانک ملی ملایر انجام می‌شود.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر از برگزاری با اشاره به ضرورت ارائه خدمات جهادی به زائران اربعین سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: در جلسه‌ای به ریاست فرماندار ویژه ملایر و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، برپایی میز خدمت اربعین حسینی مصوب شد.

 

فارسی ادامه داد: طبق تصمیم ستاد اربعین شهرستان، افراد بدون گذرنامه می‌توانند برای صدور گذرنامه روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۲ به مراکز پلیس ۱۰+ شهرستان مراجعه کنند.

 

وی تصریح کرد: تمدید و تعویض آنی گذرنامه نیز برای افراد دارای گذرنامه از ساعت ۲۲ چهارشنبه ۱۶ شهریورماه تا ۶ بامداد در شعبه مرکزی بانک ملی واقع در خیابان خیام ملایر انجام خواهد شد.

 گفتنی است: همچنین روز گذشته نیز جمعی از مسئولان به همراه فرماندار و امتم جمعه ملایر از روند برپایی موکبهای شهرستان بازدید کردند.

 

 

کد خبر 1213953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha