پردیس سینمایی آسمان می‌تواند نماد فرهنگ و هنر یزد باشد

ملک‌ثابت گفت: پردیس سینمایی آسمان با توجه به موقعیت و طراحی متناسب با معماری بومی، می‌تواند به یک مجموعه فرهنگی هنری ماندگار و شاخص تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد ملک ثابت مدیر کل امور حقوقی حوزه هنری کشور درباره ساخت پردیس سینمایی آسمان در شهر میراث جهانی یزد گفت: از دهه 70 منتظر وقوع این اتفاق خوب در استان بودیم و حوزه هنری نیز برای تحقق آن رایزنی و پیگیری‌های زیادی انجام داد.

 

محمد ملک‌ثابت با بیان اینکه اجرا و تحقق این طرح، یک انتظار شیرین است، افزود: احداث چنین مجموعه‌ای از جمله خواسته‌ها و مطالبه هنرمندان و دغدغه مسئولان و مدیران استان بود و امیدواریم هر چه زودتر شاهد افتتاح این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی باشیم.

 

رئیس سابق حوزه هنری استان یزد با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های توسعه‌ای سازمان سینمایی حوزه هنری در سطح کشور بیان کرد: خوشبختانه حوزه هنری در زمینه نهضت سینماسازی و توسعه فضاهای فرهنگی هنری نگاه خوبی به استان‌ها از جمله یزد دارد.

 

مدیر کل امور حقوقی حوزه هنری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مناسب این مجتمع و طراحی خوب، همگن و متناسب آن با معماری بافت تاریخی، این پردیس سینمایی می‌تواند یک مجموعه فرهنگی ماندگار و شاخص باشد.

 

وی با بیان اینکه این مجموعه همچنین می‌تواند به یکی از نمادهای فرهنگی و هنری یزد تبدیل شود، اظهار کرد: پردیس سینمایی آسمان با بهره‌مندی از امکانات، تجهیزات و فناوری روز دنیا به یاری خدا، فضایی جذاب، مطمئن و مطلوب برای مردم استان به ویژه خانواده‌های یزدی و گردشگران داخلی و خارجی ایجاد خواهد کرد.

 

پردیس سینمایی آسمان در زمینی به مساحت دو هزار و 100 متر مربع در چهار طبقه با زیربنای هفت هزار و 500 متر مربع با مشارکت شهرداری یزد و سرمایه‌گذاری مؤسسه فرهنگی «بهمن سبز» حوزه هنری در مدت دو سال در بافت تاریخی شهر یزد احداث می‌شود.

 

این مجتمع فرهنگی، هنری و سینمایی دارای شش سالن سینما با ظرفیت حدود 870 صندلی و یک سالن آمفی‌تئاتر روباز 350 نفره است و در ساخت آن از مدرن‌ترین امکانات و تجهیزات سینمایی و به‌روزترین فناوری و استانداردهای سازه و نمایش استفاده خواهد شد.

کد خبر 1213955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha