طلاب در جهاد تبیین نقش بی بدیلی برعهده دارند

حیدری گفت: طلاب و روحانیون در جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب نقش مهم و بی بدیلی دارند و می طلبد تا در این خصوص امکانات و اعتبارات موردنیاز را در اختیار این قشر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «غلامعلی حیدری» امروز (پنجشنبه ۱۷ شهریور) در نشست شورای اداری این استان که با حضور مدیر حوزه علمیه کشور در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: حوزه های علمیه و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی کشور ایفا کردند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان ۸۰ شهید طلبه و روحانی شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است و روحانیون همواره در امور فرهنگی کشور نقش کلیدی و مهمی داشته اند و نقش طلاب و روحانیون در ترویج معارف دینی و اسلامی و عمق بخشی به ارزش های انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

 

وی تصریح کرد: وظیفه داریم تا از این قشر حمایت کرده و اعتبار لازم را در اختیار آنها قرار دهیم که هرچند در حد بضاعت کمک هایی در استان انجام شده اما ناچیز است و باید تقویت شود.

 

حیدری از اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار فرهنگی به استان در سفر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان خبر داد و گفت: باید با کار جهادی این اعتبار به نحو مطلوبی جذب شود.

 

وی با بیان اینکه رویکرد دولت محرومیت زدایی است، اظهار داشت: در همین راستا ۵۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده های روستایی و ۳۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها برای استان پیش بینی شده است که با تخصیص بخشی از اعتبار سفر این اقدامات در حال اجرا است.

 

حیدری با بیان اینکه ۱۰۰ روستا در استان با تانکر آبرسانی می شود، تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای با قرارگاه امام حسن (ع) مقرر شده تا برای تمامی این روستا آب لوله کشی سالم و بهداشتی ایجاد شود که تاکنون عملیات اجرایی در ۴۳ روستا در خانمیرزا آغاز شده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

 

وی با اشاره به احداث جاده دسترسی روستای لبد افزود: چهار کیلومتر راه این روستا تا مهر افتتاح می شود و علاوه بر آن مدرسه ابتدایی روستا بازسازی و ۲ مدرسه راهنمایی احداث شده است و زنگ مهر در این مدارس با ارتباط تصویری با رئیس جمهور نواخته می شود.

 

حیدری از جهش ۱۰ برابری بودجه عمرانی استان در سال جاری نیز خبر داد و گفت: انسجام و وحدت خوبی در استان با محوریت نماینده ولی فقیه شکل گرفته است و تلاش شده تا به جای پرداختن به حواشی به مسائل اصلی توجه شود و در همین راستا نیز اقدامات قابل توجهی در طول یک سال گذشته در استان شکل گرفته است.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری اگرچه از یک محرومیت تاریخی رنج می برد اما به برکت انقلاب اسلامی اقدامات بی بدیل و ارزشمندی در عرصه های مختلف شکل گرفته است و اولویت دولت سیزدهم هم رسیدگی به مناطق محروم است.

 

حیدری ادامه داد: طی یک سال اخیر سیل ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و زلزله یک هزار میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد و خشکسالی و قطعی آب چالش های برای استان شکل داد که دولت مردمی درصدد رفع این خسارت ها است.

 

کد خبر 1214061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha