نبود خدمات مناسب در مرز خسروی و ایجاد مشکلات عدیده برای زئران

تشویق مسئولان برای استفاده از مرز خسروی و نبود امکانات و خدمات مناسب، زائران را با مشکلات عدیده و گرمازدگی مواجه ساخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، امسال برای اولین بار پس از سالها مرز خسروی برای عبور زائران اربعین حسینی به روی زائران باز شد و از سوی مسئولان بارها برای استفاده از این مرز و عبور به کشور عراق اطلاع رسانی شد و مردم به استفاده از این مرز تشویق  شدند.


این در حالی است که امروز چهارشنبه۹۱۶شهریورماه۰ مرز خسروی در ارائه خدمات به زائران دچار وقفه چندین ساعته شد و ازدحام جمعیت در هوای گرم و نبود امکانات و خدمات باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای زائران شده است.

در شرایطی که مرز خسروی برای چندین ساعت به روی زائران ایرانی بسته شده بود در تراکم جمعیت و هوای به شدت گرم چندین فرد دچار گرما زندگی و مشکلات جسمی و انتقال به بیمارستان شدند.

سختی و رنج موجود در سمت عراق دوچندان شده و دیگر از آب پاشی و توزیع بین زائران هم خبری نیست.

این در حالی است که مرز خسروی فقط ظرفیت ارائه خدمات به دو هزار نفر را دارد ولی با تشویق مسئولین و هدایت مردم به سمت  مرز خسروی ، جمعیت قابل توجهی در این مرز متراکم شده است.

چند روز پیش نیز استاندار کرمانشاه از آمادگی کامل مرز رسمی خسروی برای پذیرایی از زوار اربعین خبرداده بود و گفته بود: در این گذرگاه بین‌المللی زیرساخت‌های بسیار مناسب و ارزشمندی برای ارائه ی خدمات امدادی، درمانی، جاده‌ای، هتلینگ، مواکب، ترابری و حمل و نقل به زائران وجود دارد.

استاندار کرمانشاه از آمادگی کامل مرز رسمی خسروی برای پذیرایی از زوار اربعین خبر داده و گفته بود: در این گذرگاه بین‌المللی زیرساخت‌های بسیار مناسب و ارزشمندی برای ارائه ی خدمات امدادی، درمانی، جاده‌ای، هتلینگ، مواکب، ترابری و حمل و نقل به زائران وجود دارد.


امیری مقدم اضافه کرده بود: از تمامی زائران دعوت می کنم با توجه به امکانات و خدمات و زیرساخت های مناسب و وجود خدمات بسیار خوب در آنسوی مرز از سوی عراقی ها، مرز خسروی را برای سفر زیارتی و معنوی اربعین انتخاب کنند و ما آمادگی کامل را برای حضور زائران داریم.


با توجه به معطلی زائران برای چندین ساعت در مرز خسروی فرمانده یگان مرزی منطقه خسروی با هدایت زائران به سمت گیت های عراقی، تجمع را به آن سو منتقل کردند.

با وجود تلاش‌های یگان مرزی خسروی و آب پاشی با ماشین های آتش نشانی به زائران تنها خدمتی که به همه زائران در این منطقه ارائه شد مداحی و مرثیه سرایی و دعوت مردم به سینه زنی بود.

کد خبر 1214128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha