جلب رضایت اولیای دم در ۱۰۶ پرونده قصاص نفس به حرمت نام امام حسین (ع)

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون و در قالب پویش مردمی «به عشق امام حسین (ع) می بخشم»، ۱۰۶مورد جلب رضایت قطعی اولیای دم پرونده های قصاص نفس حاصل شده که جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری؛ حجت الاسلام والمسلمین «موسی غضنفر آبادی» اعلام کرد: 31 ستاد صبر استانی در کشور تشکیل شده است و یکی از خدمات بزرگ ستاد صبر راه اندازی  پویش هایی در مناسبت های مختلف می باشد که یکی از این پویش ها "به عشق امام حسین (ع)می بخشم، در ایام ماه محرم الحرام وصفر است.

 

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پویش مردمی به عشق امام حسین (ع) می بخشم، اقدام بسیار مثبت و خداپسندانه ای است و انتظار می رود که مردم عزیز و بزرگواری که ممکن است مصیبتی به آن ها وارد شده باشد در این پویش شرکت کنند و این پویش را همراهی کنند.

 

نماینده مردم شهرستان های شرق استان کرمان شامل بم، نرماشیر،فهرج و ریگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم یعنی گذشت کردن به خاطر امام حسین (ع) و در این ایام باقی مانده ماه محرم و صفر که تا اربعین شهادت آقا اباعبدالله الحسین (ع) فرصت وجود دارد، انتظار می رود که اولیای دم کمک و گذشت کنند که پرونده ها با صلح و سازش مختومه شوند.

 

وی ضمن بیان این مطلب که داغ دیدن بسیار سنگین و سخت است اما گذشت کردن بسیار آسان  و شیرین است، تصریح کرد:  بسیاری  از اولیای دم که رضایت داده اند، از این اقدام خود خرسند هستند و بسیاری افرادی که اژ قصاص گذشت نکرده اند،  پشیمان شدند که ای کاش گذشت می کردم.

 

حجت الاسلام غضنفرآبادی گفت: بر اساس آیات و روایاتی که وجود دارد قطعا گذشت بهتر از انتقام است  و توصیه خداوند متعال به همین گذشت کردن است.

 

وی یادآور شد: هرچند حق قصاص برای اولیای دم وجود دارد اما بنا به آیات و روایات، خیرات و برکات زیادی در گذشت  وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

 

کد خبر 1214478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha