برنامه‌های بازگشایی مدارس متناسب با ماه صفر و هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شود

ناظمی جلال گفت: برنامه‌های بازگشایی مدارس در استان کردستان باید از سوی مدیران مدارس متناسب با ماه صفر و هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، «هاشم ناظمی جلال» ظهر شنبه 19شهریور ماه در نشست هماهنگی ستاد بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان کردستان که با دستور کار بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره دلاور مردی های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی، تقارن هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را نعمتی بزرگ و ارزشمند برای جامعه تعلیم و تربیت دانست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان،  با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده به همین مناسبت و بازگشایی حضوری مدارس در سال جاری و همزمانی این ایام با دهه آخر ماه صفر و مناسبت‌های پیش‌ رو، بر رعایت شئونات این ایام در برگزاری مراسم بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: کلیه واحد‌های اداری و آموزشی باید در این خصوص دقت و توجه کافی داشته باشند و آیین‌های بازگشایی با نشاط مدارس، متناسب با این ایام پیش بینی و اجرا شود.

 

ناظمی جلال با تاکید بر همراهی و همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی برای اجرای بهینه اقدامات، از مجموعه دست‌اندرکاران آموزش و پرورش استان و همکاری بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در پیگیری برنامه های بازگشایی مدارس تقدیر کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد برنامه‌های این ایام از تبیین تا گرامیداشت یاد شهدا، ایثارگران و رزمندگان در واحد‌های اداری و آموزشی استان اجرایی شود.

 

حجت‌الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان نیز یکی از ماموریت های نظام تعلیم و تربیت را فرهنگ سازی عنوان کرد  و با بیان اینکه برنامه های تربیتی، مبتنی بر استاد بالادستی است، اظهار داشت: در اجرای برنامه ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید لحاظ شود.

 

وی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی نام برد و با تاکید بر اینکه رشادت، ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام به عنوان افتخارات ایران اسلامی باید به دانش آموزان منتقل شود، اظهار داشت: آنچه نظام اسلامی را به این درجه پیشرفت و اعتلا رسانده است، تقویت روحیه ایثار و شهادت است و همین روحیه باعث شکست دشمنان شده که باید حفظ شود.

 

نریمانی از تهیه و تدوین دستورالعمل بزرگداشت هفته دفاع مقدس و بومی سازی جهت ارسال آن به واحد های اداری و آموزشی خبر داد و ضمن تشریح دستورالعمل، به مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین پرداخت و گفت: این مناسبت نیاز به تبیین دارد.

کد خبر 1214542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha