ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری حوزه فنی و حرفه‌ای از نیازهای گلستان/ باید مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در اولویت اول استان باشد

زنگانه، ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری حوزه فنی و حرفه‌ای را از نیازهای استان بیان کرد و گفت: باید مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در اولویت اول استان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، «علی محمد زنگانه» عصر امروز (شنبه ١٩ شهریور) در جلسه شورای مهارت گلستان که با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، گفت: در راستای اجرای طرح روستا محور به عنوان پایلوت در گلستان، اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای با همکاری اداره‌کل امور روستایی استان سندی راهبردی و کاربردی تهیه کرده و قرارداد همکاری امضا کنند.

 

استاندار گلستان افزود: گلستان، استان پایلوت در راستای اجرای طرح بررسی آسیب‌های اجتماعی همگام با محورهای  ۲۳ گانه مورد تایید مقام معظم رهبری است.


وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان گلستان، می‌توان در حوزهکشاورزی و دامپروری ظرفیت‌سازی جدید در نیل‌تپه خان‌ببین ایجاد کرد.

 

زنگانه، ایجاد مجتمع نوآوری و فناوری حوزه فنی و حرفه‌ای را نیز از نیازهای استان بیان کرد و گفت: باید مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار در اولویت اول استان باشد.


«حمزه کرایلو»، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان نیز در ادامه گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده با دانشگاه گلستان، ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجوی این دانشگاه با حضور در طرح کهاد، آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

 

وی افزود: بر این اساس هر دانشجو پس از پایان دوران تحصیل باید یک مهارت آموزشی را فرا گرفته و با مدرک مهارتی فارغ‌التحصیل می شود.

 

کرایلو گفت: در راستای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز، ۲ هزار سهمیه در نظر گرفته شد که در پنج ماه نخست امسال، ۱۰۱ درصد سهیمه با برگزاری یک هزار و ۴۰۳ دوره آموزشی محقق شد.

 

«علیرضا خواجه شاهکوهی»، سرپرست دانشگاه جامع گلستان نیر در این جلسه گفت: آموزش‌های مهارتی حلقه واسط بین دانشگاه‌ها و صنایع محسوب می‌شوند.

 

وی افزود: بدون آموزش مهارتی، زمینه اشتغال و بازار کار برای فارغ‌التحصیلان ایجاد نمی شود.

 

 

کد خبر 1214649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha