برپایی مراسم اربعین حسینی در مسجد عصار صاحب جمع/خدمت رسانی به جاماندگان اربعین

حجت الاسلام والمسلمین کمالی گفت: مراسم اربعین حسینی همراه با سخنرانی و مداحی در مسجد عصار صاحب جمع برگزار می شود. ضمنا اهالی این مسجد در خدمت رسان به شرکت کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین حسینی مشارکت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «حسن کمالی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم عزاداری در شب و روز اربعین حسینی (25 و 26 شهریور ماه) در مسجد عصار صاحب جمع (واقع در تهران، نرسیده به میدان شوش، کوچه شهید سردار علی جزمانی) برگزار می شود، اظهار کرد: ضمن اطعام نمازگزاران، غذای گرم میان کارتن خواب های منطقه هرندی و محلات شوش و ری توزیع می شود.

 

امام جماعت مسجد عصار صاحب جمع افزود: ضمنا اهالی این مسجد در خدمت رسانی به شرکت کنندگان در مراسم جاماندگان اربعین حسینی مشارکت دارند و به این منظور یک گروه از بسیجیان و اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد عصار صاحب جمع از صبح روز اربعین تا پایان مراسم جاماندگان در محدوده تقاطع خیابان 17 شهریور و خیابان شوش شرقی مستقر می شوند. توزیع آب و شربت و وعده های غذایی از جمله فعالیت های این مسجد در این مسیر است.

 

وی اضافه کرد: کلاس های قرآنی ویژه کودکان و بزرگسالان در مسجد عصار صاحب جمع برگزار می شود و هر یک از این کلاس ها به صورت مجزا برای خواهران و برادران است. مربی همه این کلاس ها مربیان و مدرسان دبیران با تجربه بسیجی است.

 

کمالی گفت: کلاس های آموزش زبان های عربی و انگلیسی، رنگ آمیزی و نقاشی و تربیتی برای کودکان در مسجد عصار صاحب جمع برگزار می شود. کلاس نهضت سوادآموزی نیز با مشارکت آموزش و پرورش منطقه 12 تهران در این مسجد برگزار می شود. تمام این کلاس ها به صورت رایگان برگزار می شوند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد عصار صاحب جمع همچنین ویزیت رایگان برای معتادان انجام می دهد، اظهار کرد: ناحیه مقاومت بسیج و جامعه بسیج پزشکی در این راستا هر هفته دو پزشک بسیجی به مسجد عصار صاحب جمع اعزام می کنند. تلاش داریم با این کار میزان مصرف مواد مخدر را در سطح منطقه کاهش دهیم و موجب درمان معتادان شویم.

کد خبر 1215105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha