در حال رایزنی برای رفع مشکل اتباع خارجی هستیم

سردار اشتری با بیان اینکه در حال رایزنی برای رفع مشکل اتباع خارجی برای عبور از مرز شلمچه و ورود به خاک عراق هستیم گفت: اتباع خارجی که مدارک ندارند به مرز شلمچه مراجعه نکنند و در شهرهای خود برگه و مدارک خود را تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «سردار حسین اشتری» شامگاه (دوشنبه ۲۱ شهریور) در حاشیه بازدید از روند تردد و نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون هیچگونه مشکل امنیتی در مسیرها، گذرگاها و پایانه‌های مرزی گزارش نشده و اکنون نیز شاهد حرکت روان و عادی زائران در خروج از کشور هستیم.

 

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از نیروهای پلیس، مرزبانی و مردم عراق که پذیرای زائران بودند افزود: خوشبختانه زائران حسینی با کمترین مشکلات از مرز خارج و به سفر معنوی زیارت عتبات عالیات مشرف می‌شوند.

 

وی از خروج بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار زائر از کشور خبر داد و اضافه کرد: تاکنون نیز ۹۵۰ هزار زائر به کشور بازگشتند و حدود ۲ میلیون نفر از زائران همچنان در سفر عتبات عالیات هستند.

 

سردار اشتری به آغاز موج برگشت زائران اربعین حسینی به خاک کشور اشاره کرد و ادامه داد: بدون شک در چند روز آینده شاهد افزایش شمار زائران حسینی خواهیم بود و توصیه می‌شود زائران هر چه زودتر سفر خود را به پایان برسانند و به کشور بازگردند تا با تراکم جمعیت در گذرگاها مواجه نشوند.

 

وی با بیان اینکه زائرانی که بعد از این سفر معنوی هفت و هشت روزه به کشور برمی‌گردند حتما خسته هستند و اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنند در مواکبی که مردم استان خوزستان تدارک دیده اند استراحت و بعد از آن سفر خود را ادامه دهند ابراز کرد: پلیس نیز از مرزها تا شهرهای مقصد در خدمت زائران اربعین است و خدماتی که نیاز باشد به آنها ارائه خواهد کرد.

 

فرمانده کل انتظامی با اشاره به اینکه در حال رایزنی برای حل مشکل اتباع خارجی هستیم خاطر نشان کرد: اتباع خارجی که مدارک ندارند به مرز شلمچه مراجعه نکنند و در شهرهای خود برگه و مدارک خود را تهیه کنند ضمن اینکه در اداره پلیس شهر خرمشهر مکان‌های انتظامی برای رفع مشکلات اتباع پیش‌بینی شده است.

 

وی یاد آور شد: زائران ایرانی نیز که بلیط تهیه کردند و الان گذر موقت ندارند اگر بلیط ارائه دهند برگه موقت تحویل خواهند گرفت.

 

کد خبر 1215365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha