دیدار هیئت حماس به ریاست هنیه با وزیر خارجه روسیه

هیئت جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه که به روسیه سفر کرده، دوشنبه شب با سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین» ، هیئت جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه که به روسیه سفر کرده، دوشنبه شب با سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد. طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات سیاسی و میدانی فلسطین در سایه ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه در شهر قدس، حملات مکرر به کرانه باختری، محاصره غزه، سیاست‌های جائرانه دشمن صهیونیستی علیه ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948، تجاوزات علیه اسرای فلسطینی و راه‌های متحد ساختن فلسطینیان گفتگو کردند.
 
هیئت حماس بر حق ملت فلسطین در مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیلی با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن تا آزادسازی سرزمین خود و بازگشت آوارگان فلسطینی تاکید و عنوان کرد که بهره‌برداری از ثروت و منابع طبیعی به ویژه گاز طبیعی حق مسلم ملت فلسطین است.
 
این هیئت بار دیگر بر مخالفت قاطع خود با تلاش‌های آمریکا برای ادغام دشمن صهیونیستی در منطقه تاکید کرد و نسبت به خطرات آن هشدار داد.
 
هیئت جنبش حماس تاکید کرد که این جنبش در تلاش برای تقویت روابط خود با طرف‌های اسلامی و عربی و طرف‌های بین‌المللی تاثیرگذار و حامی ملت فلسطین است.
 
این هیئت همچنین اظهار داشت که سلطه آمریکا بر نظام جهانی به قضیه فلسطین خدشه وارد کرده است و تغییر نظام بین الملل به یک نظام چند قطبی طبق اصول و مبانی عادلانه به نفع ملت و قضیه فلسطین خواهد بود.
 
از سوی دیگر، هیئت جنبش حماس با میخائیل بوگدانوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه و آفریقا نیز دیدار کرد. طرفین در مورد مسائل مهم و مشترک بحث و تبادل نظر کردند.
 
هیئت حماس از مواضع روسیه در حمایت از حقوق ملت فلسطین و نقش آفرینی این کشور برای تحقق وحدت و آشتی ملی فلسطین تقدیر کرد.
 
لازم به ذکر است که هیئت حماس متشکل از اسماعیل هنیه، صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، دکتر ماهر صلاح و ابومرزوق دو عضو دفتر سیاسی این جنبش است.
 
 
کد خبر 1215421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha