پیاده روی اربعین از مهم ترین وجوه رسانه ای مکتب عاشوراست

اسماعیلی طبا گفت: مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی از مهم ترین وجوه رسانه ای مکتب عاشورا به شمار می رود.

سیدمرتضی اسماعیلی طبا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان قم اظهار داشت: بعد از شهادت مظلومانه حضرت سیدالشهدا(ع)، حماسه ماندگار امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) باعث شد پیام شهدای کربلا و در رأس آن ها امام حسین(ع) تا به امروز و پس از گذشت 14 قرن به دست ما برسد.

 

وی افزود: در واقع حرکت امام زین العابدین(ع) و عمه بزرگوارشان زینب کبری(س)، همان پیوست رسانه ای کربلا و عاشورا بود که همچنان با قدرت تأثیر فوق العاده خود را بر همه شیفتگان و رهروان حق و حقیقت بر جای می گذارد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم با تأکید بر این که مراسم عظیم پیاده روی اربعین حسینی یکی از وجوه رسانه ای فرهنگ و مکتب عاشورا به شمار می رود،گفت: باید توجه داشته باشیم که این پیوست رسانه‌ای برای ما درس‌های مهم و بزرگی به همراه دارد و خلاصه اش هم آن که اگر ما بخواهیم اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را زنده نگه داریم باید به دنبال زنده نگه داشتن پیام آن باشیم و به نشر و ترویج آن در عالم مبادرت بورزیم.

 

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر است که ما می‌بینیم که بعد از قیام عاشورا صدها سال است که این سنت بزرگ پیاده‌روی و این حرکت بزرگ انسانی در عراق تداوم دارد و شیعیان و مسلمانان و حتی برخی غیرمسلمانان جهان در این حرکت عظیم معنوی شرکت می کنند.

 

وی افزود: درسی که ما از حضرت زینب (س) فرا گرفته ایم این است که باید هر سال پیوست رسانه ای عاشورا را با این پیاده روی و بزرگداشت اربعین تکرار کنیم و بی شک تلاش در این زمینه، اجر و ثواب عظیمی به همراه دارد.

کد خبر 1215742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha